Algunas reflexiones sobre liderazgo

Authors

  • Ivette Inostroza Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.2004-5.3

Abstract

Nowadays, leadership is a topic that appears in many occasions and in different areas. Many times, it is considered that there is only one concept of leadership, and related concepts are mixed up such as power, authority, and obedience. This article presents a perspective to understand the topic and from here, to establish some special characteristics of the leadership in university life that allow people to mobilize in the search for goals that strengthen pertaining and institutional solidarity.

Author Biography

Ivette Inostroza, Universidad Nacional

Profesora de Biología y Química de la Universidad de Chile. Licenciada en Biología de la Universidad de Costa Rica. Docente y Extensionista de la Escuela de Ciencias Biológicas de la Universidad Nacional, Costa Rica. Exdirectora de la Escuela de Ciencias Biológicas de la Universidad Nacional, Costa Rica. Coordinadora de la Carrera de Enseñanza de las Ciencias y Docente en la Escuela de Ciencias Biológicas de la Universidad Nacional, Costa Rica.

References

Barth, R.S. (1990). Improving Schools from Within. San Francisco,

California: Jossey-Bass.

Fisher, R & Sharp, A. (1999). El liderazgo lateral. Bogotá, Colombia:

Grupo Editorial Norma.

Heifetz, R.A. (1997). Liderazgo sin respuestas fáciles: propuestas para un

nuevo diálogo social en tiempos difíciles. Barcelona. España: Paidós.

Hunter, J.C. ( 1999) La paradoja: un relato sobre la verdadera esencia del liderazgo. Barcelona , España: Empresa Activa.

Published

2004-06-30

How to Cite

Algunas reflexiones sobre liderazgo (I. Inostroza , Trans.). (2004). Revista Electrónica Educare, 5, 39-47. https://doi.org/10.15359/ree.2004-5.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Algunas reflexiones sobre liderazgo (I. Inostroza , Trans.). (2004). Revista Electrónica Educare, 5, 39-47. https://doi.org/10.15359/ree.2004-5.3

Comentarios (ver términos de uso)