Estrategia universitaria basada en habilidades

Authors

  • Ronald Miranda Chavarría Universidad Nacional, Costa Rica
  • Vanessa Valerio Hernández Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.2004-Ext.4

Abstract

Defining a global strategy that universities can use in order to fulfill their mission and their vision of the future constitutes a vital task for university authorities. A skill-based University Strategy model is introduced in this paper as a conceptual and methodological resource to be used in the analysis and definition of institutional strategies within a university. We hereby present the fundamentals of the project, describe its strategic scenarios, and explain the process of strategy creation. This is illustrated through the experience of the global process of planning that the Universidad Nacional, Costa Rica, has gone through.

Author Biographies

Ronald Miranda Chavarría, Universidad Nacional

Máster en Administración de Empresas. Director del Programa Gestión de la Calidad Institucional, Vicerrectoria Académica, Universidad Nacional, Costa Rica.

Vanessa Valerio Hernández, Universidad Nacional

Licenciada en Planificación. Académica de la Escuela de Ciencias Ambientales y del Programa Gestión de la Calidad Institucional, Universidad Nacional, Heredia, Costa Rica.

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Published

2004-12-20

How to Cite

Estrategia universitaria basada en habilidades (R. Miranda Chavarría & V. Valerio Hernández , Trans.). (2004). Revista Electrónica Educare, 81-99. https://doi.org/10.15359/ree.2004-Ext.4

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Estrategia universitaria basada en habilidades (R. Miranda Chavarría & V. Valerio Hernández , Trans.). (2004). Revista Electrónica Educare, 81-99. https://doi.org/10.15359/ree.2004-Ext.4

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