Lo cotidiano: una forma básica de mirar la diversidad

Authors

  • Dora María Hernández Vargas Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.1-Ext.3

Keywords:

Diversity, respect, worth, human being

Abstract

By using a fragment of Jorge de Bravo’s poem, the author of this essay takes the reader into a journey of thinking about the significance of how respect for human diversity must be approached on a daily basis, since a regular need for tenderness, supper, silence, bread and home.

Our well-known poet makes one of the most consistent and vigorous statements that I can think of when he writes with poetic beauty, like if all humankind would say with him: “I am a man, I was born, I have skin and hope…”. Debravo manages to express and identify remarkably powerfully in this brief poem, some of the basic people’s rights and needs. In what I consider the major fragment of his poem he says: “I do not ask for eternities full of white stars”. Then, he gently explains: “I ask for tenderness, supper, silence, bread and home…”.

Author Biography

Dora María Hernández Vargas, Universidad Nacional

Máster en pedagogía con énfasis en Diversidad en los Procesos Educativos, Universidad Nacional, Costa Rica y licenciada en Ciencias de la Educación con énfasis en Educación Preescolar, Universidad Nacional, Costa Rica. Experiencia en Educación Musical y profesora de la División de Educación Básica del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), Universidad Nacional (UNA), Costa Rica. Forma parte del equipo de investigación del proyecro “El reconocimiento de las identidades educativas en la construcción del proyecto de escuela”.

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Published

2007-07-01

How to Cite

Lo cotidiano: una forma básica de mirar la diversidad (D. M. Hernández Vargas , Trans.). (2007). Revista Electrónica Educare, 1, 49-62. https://doi.org/10.15359/ree.1-Ext.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Lo cotidiano: una forma básica de mirar la diversidad (D. M. Hernández Vargas , Trans.). (2007). Revista Electrónica Educare, 1, 49-62. https://doi.org/10.15359/ree.1-Ext.3

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