La participación y su viabilidad en Costa Rica

Authors

  • Enid Arguedas Leitón Profesional Independiente, Costa Rica
  • Erika Bonilla Houdelatth Profesional Independiente, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.7

Keywords:

community participation, rural issues, legislation

Abstract

This article is intended to discuss about existent national legislation concerning community and student participation.

It is focused on rural communities because of their serious limitations as well as their great potential for development.

An education for effective participation of the rural citizens is necessary since their first learning processes, in order to achieve their full and effective insertion inside the national and global market.

Author Biographies

Enid Arguedas Leitón, Profesional Independiente

Educadora, graduada en la Universidad Nacional en Diplomado. Cursó sus estudios de Profesorado en la Universidad Estatal a Distancia, para, posteriormente, obtener su Licenciatura en la Universidad Nacional, Máster en Educación Rural Centroamericana, Universidad Nacional (UNA). Trabaja como directora y docente de una escuela ubicada en una comunidad rural.

Erika Bonilla Houdelatth, Profesional Independiente

Educadora, graduada en la Universidad de Costa Rica (UCR) en Diplomado. Cursó sus estudios de Profesorado y Licenciatura en la Universidad Nacional (UNA). Máster en Educación Rural Centroamericana, Universidad Nacional (UNA). Ha trabajado como directora y docente de una escuela ubicada en una comunidad rural.

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Published

2008-12-20

How to Cite

La participación y su viabilidad en Costa Rica (E. Arguedas Leitón & E. Bonilla Houdelatth , Trans.). (2008). Revista Electrónica Educare, 12, 69-77. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.7

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

La participación y su viabilidad en Costa Rica (E. Arguedas Leitón & E. Bonilla Houdelatth , Trans.). (2008). Revista Electrónica Educare, 12, 69-77. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.7

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