Accessible Spaces in Inclusive Schools

Authors

  • María Julieta Solórzano Salas Universidad de Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.17-1.5

Keywords:

Universal accessibility, school community, infrastructure, evaluation, Educare Electronic Journal, Costa Rica.

Abstract

This literature review is focused on physical accessibility, a basic requirement in educational institutions to ensure that all members of the education community have access to inclusive settings, where they can exercise their duties and rights by themselves. In addition, it summarizes theoretical proposals –the universal design, for instance–, which can guide staff members from these institutions and professionals related to space management, in assessing and achieving appropriate spaces.

Author Biography

María Julieta Solórzano Salas, Universidad de Costa Rica

Máster en Evaluación Educativa, Universidad de Costa Rica. Licenciada en Docencia, Universidad Estatal a Distancia. Bachiller en Ciencias de la Educación con énfasis en Educación Especial, Universidad de Costa Rica. Coordinadora de la carrera de Bachillerato en  Educación Especial (Acreditado por SINAES). Coordinadora de la Comisión de Autoevaluación y Mejoramiento, Universidad de Costa Rica. Trabajó en servicios de apoyo educativo del MEP en zonas rurales y urbanas. Actualmente, profesora universitaria de la carrera de Educación Especial, Sede Rodrigo Facio y Recinto de Guápiles. Experiencia como investigadora en actitudes hacia la inclusión educativa, la evaluación de competencias y la comprensión lectora.

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Published

2013-03-15

How to Cite

Accessible Spaces in Inclusive Schools (M. J. Solórzano Salas , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(1), 89-103. https://doi.org/10.15359/ree.17-1.5

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Accessible Spaces in Inclusive Schools (M. J. Solórzano Salas , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(1), 89-103. https://doi.org/10.15359/ree.17-1.5

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