The development of the geographical thought starting from the work integrated with principles of the Geography in the Cuban school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.25-1.25

Keywords:

Teaching of the geography, secondary education, geography, geographical thought, principles of the geography

Abstract

The work proposes a rehearsal that bases the necessity to develop the geographical thought in the school context considering the possibilities of the principles of the geography. Different approaches are analyzed regarding the geographical thought and the features that this he/she should have to guide educational proposals in the teaching of the school Geography. Equally they stand out valuations to assume the principles of the geography like didactic axes in the teaching in the school, he/she allows to conform to a proposal that it integrates the localization principles, integrity, evolution and geographical scale in a structure that is composed of three stages with precise procedures to execute the educational work in the Cuban school. Starting from the contributed arguments you can conclude that the geographical thought has wide relevance in the process of geographical education in the basic high school and the principles of the geography can be a cardinal reference for its development.

Author Biographies

Mikel Moreno-Henández, Universidad Central Marta Abreu de Las Villas

Licenciado en Educación especialidad Geografía (2003) y Doctor en Ciencias Pedagógicas en la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (2017). Profesor de Geografía del departamento de Ciencias Naturales de esta institución por 5 años. Posee publicaciones en revistas como Revista Electrónica de Veterinaria, España. Revista Foro Educacional, Chile. Revista IPLAC, Cuba y El Observatorio Latinoamericano de Geografía.

Yamilet López-Felipe, Universidad Central Marta Abreu de Las Villas

Licenciada en Educación especialidad Geografía (2003) en la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas. Profesor de Geografía del Centro Universitario Municipal Placetas por 3 años. Posee publicaciones en revistas como. Revista Foro Educacional, Chile. y El Observatorio Latinoamericano de Geografía. Aspirante a Doctor en Ciencias Pedagógicas desde el 2016.

Dainerys Toledo-García, Universidad Central Marta Abreu de Las Villas

Licenciada en Ciencias Empresariales 1998 Universidad de la Habana. Master en Administración de Negocios, 2002. Diplomada en Enseñanza de Gestión Universidad Complutense de Madrid, 2011. Diplomada en Administración Pública en la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas. Participa en proyectos como Hábitat I y Hábitat II relacionados con el desarrollo local, la educación y el aprendizaje en territorios rurales. Profesora del Centro Universitario Municipal Placetas.

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Published

2021-01-01

How to Cite

The development of the geographical thought starting from the work integrated with principles of the Geography in the Cuban school (M. Moreno-Henández, Y. López-Felipe, & D. Toledo-García , Trans.). (2021). Revista Electrónica Educare, 25(1), 1-22. https://doi.org/10.15359/ree.25-1.25

How to Cite

The development of the geographical thought starting from the work integrated with principles of the Geography in the Cuban school (M. Moreno-Henández, Y. López-Felipe, & D. Toledo-García , Trans.). (2021). Revista Electrónica Educare, 25(1), 1-22. https://doi.org/10.15359/ree.25-1.25

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