Educación y Reforma Municipal: prácticas deliberativas en los Consejos Municipales

Authors

  • Rudy Guerrero Portales Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.10-1.2

Keywords:

reforma municipal, educación no formal, democracia deliberativa

Abstract

It is analyzed in this essay, the necessities of non-formal education for the strengthen of the democratic practices in the debates and deliberations of the municipal councils inside a frame of municipal reform, that begins in April 2002, with the promulgation of the new Municipal Code in Costa Rica.

The Municipal Institution, so discredited along the years, not only have the opportunity to revert it’s image, but in a good sense, to confront challenges and projections in a local scenario that claims for changes and the competitions that awards the new municipal Legislation, can consolidate a real platform of regional struggle. In this perspective, the education can help significantly.

Author Biography

Rudy Guerrero Portales, Universidad Nacional

Doctor en Estudios Latinoamericanos con mención en Pensamiento Latinoamericano. Profesor de Maestría en Educación en el Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), Universidad Nacional (UNA), Costa Rica. Candidato a Doctor en Educación en la Universidad de Costa Rica. Máster en comunicaciones para la paz (UPAZ). Licenciado en Estudios Latinoamericanos de la Universidad Nacional (UNA), Costa Rica. Licenciado en Periodismo, Universidad de Concepción Chile.

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Published

2006-11-01

How to Cite

Educación y Reforma Municipal: prácticas deliberativas en los Consejos Municipales (R. Guerrero Portales , Trans.). (2006). Revista Electrónica Educare, 10(1), 29-53. https://doi.org/10.15359/ree.10-1.2

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Educación y Reforma Municipal: prácticas deliberativas en los Consejos Municipales (R. Guerrero Portales , Trans.). (2006). Revista Electrónica Educare, 10(1), 29-53. https://doi.org/10.15359/ree.10-1.2

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