(Con) textos y silencios: la comunidad como espacio de aprendizaje no formal

Authors

  • Oscar Delgado Cascante Profesional Independiente, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.2-Ext.4

Keywords:

informal education, sexuality, rural community, youth

Abstract

This article is the result of a paper presented at the Youth Love Communitarian Conferences: a communitarian model of youth sexuality, which pretended to teach youth sexual education into different communities and regions of the country.

The author contributes with thoughts about the experience in two different levels. First, the decision of supporting learning processes instead of teaching-learning processes, in informal education; and second, the necessity of creating synergy between learning systems.

Author Biography

Oscar Delgado Cascante, Profesional Independiente

Licenciado en Antropología Social de la Universidad de Costa Rica (UCR), cursó estudios de Psicología en la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Trabaja como consultor social desde hace 13 años en temas de juventud, juventud rural, educación rural, educación no formal, metodologías de la educación, y diversos proyectos de desarrollo social.

References

Ministerio de Salud. ( 1999). Espacio Joven. Programa Nacional de Salud Sexual y

Reproductiva de los y las Adolescentes, Marco para el Desarrollo de Experiencias

Demostrativas. Brasil.

Published

2007-12-15

How to Cite

(Con) textos y silencios: la comunidad como espacio de aprendizaje no formal (O. Delgado Cascante , Trans.). (2007). Revista Electrónica Educare, 2, 61-72. https://doi.org/10.15359/ree.2-Ext.4

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

(Con) textos y silencios: la comunidad como espacio de aprendizaje no formal (O. Delgado Cascante , Trans.). (2007). Revista Electrónica Educare, 2, 61-72. https://doi.org/10.15359/ree.2-Ext.4

Comentarios (ver términos de uso)