Critical Integration of Emerging Technologies in Teacher Education: Looking to the Future

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.24-S.11

Keywords:

emerging technologies, teacher training, future, COVID-19

Abstract

Emerging technologies will be present in the educational future, for that reason at Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), from Universidad Nacional, Costa Rica, we must work from teacher training, in processes where that technologies are integrated into pedagogical practice and critical meaningful learning is achieved.

Author Biography

Susana Jiménez-Sánchez, Universidad Nacional

Profesora de Ciencias Naturales y Química, Máster en Tecnología Educativa y Doctora en Educación con énfasis en Tecnología Instruccional y Educación a Distancia. Académica de la Universidad Nacional (UNA) en la División de Educología del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), donde ha trabajado como investigadora, extensionista y formadora de docentes. Con publicaciones sobre el perfil docente, la formación continua, la pedagogía universitaria y la integración de tecnologías en educación.

References

García-Utrera. L., Figueroa-Rodríguez, S. y Esquivel-Gámez, I. (2014). Modelo de sustitución, aumento, modificación y redefinición (SAMR): Fundamentos y aplicaciones. En I. Esquivel-Gámez (Ed.), Los Modelos Tecno-educativos: Revolucionando el aprendizaje del siglo XXI (pp. 205-220). DSAE-Universidad Veracruzana. https://www.researchgate.net/publication/273754983_Modelo_de_Sustitucion_Aumento_Modificacion_y_Redefinicion_SAMR_Fundamentos_y_aplicaciones

Moreira, M. A. (2005). Aprendizaje significativo crítico. Indivisa. Boletín de Estudios e Investigación, 6, 83-102. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=77100606

Veletsianos, G. (2010). A Definition of emerging technologies for education. En G. Veletsianos (Ed.), Emerging technologies in distance education (pp. 3-22). Athabasca University Press.

Published

2020-08-10

How to Cite

Critical Integration of Emerging Technologies in Teacher Education: Looking to the Future (S. Jiménez-Sánchez , Trans.). (2020). Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-3. https://doi.org/10.15359/ree.24-S.11

How to Cite

Critical Integration of Emerging Technologies in Teacher Education: Looking to the Future (S. Jiménez-Sánchez , Trans.). (2020). Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-3. https://doi.org/10.15359/ree.24-S.11

Comentarios (ver términos de uso)