The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.24-S.4

Keywords:

Pedagogy of death, radical and inclusive pedagogy, education, conscience, COVID-19

Abstract

In the current pandemic scenario, interest in the Pedagogy of Death has intensified. It is a scientific discipline whose object of study is education that includes death, as part of an education of conscience.

Author Biography

Agustín de la Herrán, Universidad Autónoma de Madrid

Profesor titular del Departamento de Pedagogía de la Universidad Autónoma de Madrid. Promotor del enfoque y radical e inclusivo y de la Pedagogía radical e inclusiva. Investiga en formación y conciencia, cambio del cambio educativo, renovación pedagógica y de la educación, antecedentes históricos de la enseñanza actual y posible, educación inclusiva universitaria, metodología didáctica, didáctica de la creatividad, Pedagogía de la muerte, Pedagogía de otros temas radicales (ego humano, mala praxis educativa y docente, conciencia, humanidad, universalidad, autoconocimiento, barbarie, educación prenatal, etc.). Ha recibido una veintena de premios y reconocimientos por su trayectoria académica, docente e investigadora o a proyectos en que ha trabajado.

Published

2020-08-10

How to Cite

The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View (A. de la Herrán , Trans.). (2020). Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-4. https://doi.org/10.15359/ree.24-S.4

How to Cite

The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View (A. de la Herrán , Trans.). (2020). Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-4. https://doi.org/10.15359/ree.24-S.4

Comentarios (ver términos de uso)