Las Tecnologías de información y comunicación (TICs) como respuesta a necesidades educativas del medio rural

Authors

  • Marlene Víquez Salazar Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.11

Keywords:

educative needs, costarrican rural zones, tic in education proceses, tic potencial in the rural education

Abstract

The article must like intention reflect, from a critical perspective, on the use of the technologies of the information and the communications (TIC) in the rural education, under the assumption that these resources are not in themselves solutions to problems, but that can allow to obtain solutions to concrete problems, in the scope of the rural education. For it, an analysis becomes from different edges.

Author Biography

Marlene Víquez Salazar, Universidad Estatal a Distancia

Educadora, graduada en la Universidad de Costa Rica (UCR). Máster en Educación Rural Centroamericana, Universidad Nacional (UNA). Ha trabajado como asesora en proyectos en telecomunicaciones, en la formación y capacitación de educadores y, como autora y editora de textos educativos. Actualmente es profesora de la Universidad Estatal a Distancia (UNED).

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Published

2008-12-20

How to Cite

Las Tecnologías de información y comunicación (TICs) como respuesta a necesidades educativas del medio rural (M. Víquez Salazar , Trans.). (2008). Revista Electrónica Educare, 12, 121-142. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.11

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

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Las Tecnologías de información y comunicación (TICs) como respuesta a necesidades educativas del medio rural (M. Víquez Salazar , Trans.). (2008). Revista Electrónica Educare, 12, 121-142. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.11

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