La política educativa y su compromiso con la equidad social y el desarrollo sostenible

Authors

  • Nancy Torres Victoria Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.14-1.3

Keywords:

rural education, educational politicies and rural education, right to education, sustainable development

Abstract

The article centers its analysis in two areas of the current educational policies in Costa Rica: the statements that the document contains about its commitment with the social equity and the sustainable development, subject that has a strong relationship with rural education, its conceptualization, its planning, and its development. At the same time, it traces a brief description of the development of the right to education in the nation’s politics, showing advances of the country’s vulnerable groups, with the promulgation of new laws that these sectors have been reaching through fights and organized demands.

Author Biography

Nancy Torres Victoria, Universidad Nacional

Historiadora, Máster en Planificación Curricular de la Universidad de Costa Rica (UCR). Profesora y miembra del equipo de investigación y extensión de la División de Educación Rural del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE) de la Universidad Nacional, Costa Rica.

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Published

2010-06-29

How to Cite

La política educativa y su compromiso con la equidad social y el desarrollo sostenible (N. Torres Victoria , Trans.). (2010). Revista Electrónica Educare, 14(1), 37-45. https://doi.org/10.15359/ree.14-1.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

La política educativa y su compromiso con la equidad social y el desarrollo sostenible (N. Torres Victoria , Trans.). (2010). Revista Electrónica Educare, 14(1), 37-45. https://doi.org/10.15359/ree.14-1.3

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