Impact of Entrepreneurship Education on Creativity: An Experience With Propensity Score Matching in Chile

Authors

  • Francisco Olivos Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta, Chile
  • Isabel Álvarez Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta, Chile
  • Fabián Díaz Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta, Chile

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.17-3.12

Keywords:

Education, creativity, entrepreneurship, propensity score matching.

Abstract

This paper is based on the evaluation of the program Yo Aprendo y Emprendo [I learn and take action] conducted in Antofagasta, Chile. This program aims to contribute to the development of young students providing them with tools to embrace an entrepreneurial culture in their life and formation. An evaluation was conducted through Propensity Score Matching with a sample of 150 students from five secondary schools. In general, the evaluation suggests that the program has a positive effect on the scores obtained by the students in the creative imagination test and in the narrative creativity and graphical creativity subtests.  

Author Biographies

Francisco Olivos, Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta

Máster y licenciado en Sociología de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Con estudios en la Universidad de Colonia (Alemania) y en la Pontificia Universidad Católica de San Pablo (Brasil). Actualmente se desempeña como investigador de la Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta, Chile y docente de sociología en la Universidad de Antofagasta. Posee artículos publicados y presentaciones en congresos en las áreas de responsabilidad social empresarial.

Isabel Álvarez, Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta

Ingeniera civil y licenciada en Ciencias Básicas de la Universidad Católica del Norte. Diplomada en Administración y Dirección de Proyectos por la Pontificia Universidad Católica de Chile, con cursos de especialización en áreas de sustentabilidad y proyectos. Actualmente se desempeña como jefa del Área de Desarrollo de Programas y Proyectos de la Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta, Chile.

Fabián Díaz, Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta

Candidato a Magister en Psicología Social mención comunitaria, Universidad de Chile. Psicólogo de la Universidad Católica del Norte. Se ha especializado en el desarrollo de programas educacionales y actualmente se desempeña como coordinador de proyectos sociales y de mención comunitaria en
la Corporación para el Desarrollo Productivo de Antofagasta.

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Published

2013-08-13

How to Cite

Impact of Entrepreneurship Education on Creativity: An Experience With Propensity Score Matching in Chile (F. Olivos, I. Álvarez, & F. Díaz , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(3), 259-276. https://doi.org/10.15359/ree.17-3.12

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Impact of Entrepreneurship Education on Creativity: An Experience With Propensity Score Matching in Chile (F. Olivos, I. Álvarez, & F. Díaz , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(3), 259-276. https://doi.org/10.15359/ree.17-3.12

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