The Evaluation Process in Non-Formal Education: A Path for Its Construction

Authors

  • Manuel Chacón-Ortiz Universidad de Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.19-2.2

Keywords:

Non-formal education, evaluation, educational methodology, NFE.

Abstract

This paper analyzes the construction and conceptualization of evaluation processes in non- formal education. The purpose of this essay is to discuss about the need to evaluate educational processes and to propose a scheme with the basic elements for evaluation. The current discussions in the field are the starting point, in order to raise the need for institutions, individuals, and organizations to get involved in developing educational processes alternative to those conducted in formal and informal settings. In addition, current theoretical debates in the field are explored. An overview of the subject is provided to point out steps and key processes, as well as evaluation tools in education. In conclusion, there is a growing importance of evaluating and reporting on the results of non-formal learning processes.

Author Biography

Manuel Chacón-Ortiz, Universidad de Costa Rica

Máster en Tecnología Educativa con énfasis en Innovación Educativa del Instituto Tecnológico de Monterrey, es licenciado en Ciencias de la Educación con Énfasis en Administración de la Educación No Formal de la Universidad de Costa Rica, bachiller en Sociología de la misma institución y licenciado en Estudios Latinoamericanos de la Universidad Nacional. Ha sido supervisor de práctica en la División de Educación Básica del CIDE y también se desempeña como investigador en el Instituto de Investigaciones en Salud de la Universidad de Costa Rica.

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Published

2015-05-01

How to Cite

The Evaluation Process in Non-Formal Education: A Path for Its Construction (M. Chacón-Ortiz , Trans.). (2015). Revista Electrónica Educare, 19(2), 21-35. https://doi.org/10.15359/ree.19-2.2

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

The Evaluation Process in Non-Formal Education: A Path for Its Construction (M. Chacón-Ortiz , Trans.). (2015). Revista Electrónica Educare, 19(2), 21-35. https://doi.org/10.15359/ree.19-2.2

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