Hearing Development in Early Childhood: Compendium of Scientific Evidence Relevant to the Teaching Staff

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.21-1.4

Keywords:

Hearing development, early childhood, preschool, Broca

Abstract

This article aims to know about hearing development experienced by otologically healthy children during their early childhood, in order to give an objective documentation about the matter to preschool education teachers, so that they can improve and enhance their didactic work in the classroom. The research uses classic bibliography in health sciences and psychology, international standards on hearing thresholds, and validated researches addressing the development of tonal discrimination, localization of sounds in space, and the impact of hearing on integral child development. It is concluded that the hearing development in early childhood is not limited to physiological aspect, but it also involves other factors such as sensory, sensorimotor, perceptual and cognitive ones.

Author Biography

Rolando Angel-Alvarado, Universidad Pública de Navarra

 

 Profesor de Educación Musical, Licenciado en Educación, Magíster en Administración Educacional con mención Gestión de Sistemas Educativos de la Universidad de Playa Ancha de Valparaíso, Chile. Actualmente es estudiante del Doctorado en Humanidades y Ciencias Sociales de la Universidad Pública de Navarra, España. Ejerció como académico en la carrera Educación Parvularia y Básica Inicial del Departamento de Educación de la Universidad de Chile, ejerciendo docencia en todos los cursos vinculados con la educación musical. Posee publicaciones referidas a la educación musical en otras revistas científicas, como también ha presentado varias ponencias y conferencias en diversos espacios internacionales latinoamericanos y europeos, informando sobre la correlación música y aprendizaje, la formación inicial de educadores musicales, el panorama epistémico de la educación musical en occidente y la estimulación musical en la primera infancia. 

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Published

2017-01-01

How to Cite

Hearing Development in Early Childhood: Compendium of Scientific Evidence Relevant to the Teaching Staff (R. Angel-Alvarado , Trans.). (2017). Revista Electrónica Educare, 21(1), 1-8. https://doi.org/10.15359/ree.21-1.4

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Hearing Development in Early Childhood: Compendium of Scientific Evidence Relevant to the Teaching Staff (R. Angel-Alvarado , Trans.). (2017). Revista Electrónica Educare, 21(1), 1-8. https://doi.org/10.15359/ree.21-1.4

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