Learning Styles: The Experience of the Medical School at the University of Nuevo León, Mexico

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.22-2.3

Keywords:

Learning styles, students, technicians, school, medicine.

Abstract

This article aims to clarify the learning style of students in the Medical School at the Autonomous University of Nuevo Leon (Mexico). In this research participated 333 students, men and women. They responded to a Honey-Alonso questionnaire to determine their learning styles. The results showed that the participants tend to possess a reflective and pragmatic learning style, which is consistent with the orientation of their professional preparation, and with other similar studies.

Author Biographies

Pedro César Cantú-Martínez, Universidad Autónoma de Nuevo León

Doctorado en Ciencias Biológicas por la Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL) en México. Profesor de la UANL, adscrito a la Facultad de Ciencias Biológicas. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores – CONACYT: Nivel 1. Miembro del Cuerpo Académico de Ciencias Exactas y Desarrollo Humano UANL-CA-181 con nivel consolidado. Su línea de investigación es desarrollo humano, calidad de vida y sustentabilidad.

Julia Magdalena Rojas-Márquez, Universidad Autónoma de Nuevo León

Licenciada en Pedagogía, Maestra de la Universidad Autónoma de Nuevo León inscrita a la Escuela y Preparatoria Técnica Médica. Su línea de investigación es educación.

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Published

2018-01-30

How to Cite

Learning Styles: The Experience of the Medical School at the University of Nuevo León, Mexico (P. C. Cantú-Martínez & J. M. Rojas-Márquez , Trans.). (2018). Revista Electrónica Educare, 22(2), 1-8. https://doi.org/10.15359/ree.22-2.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Learning Styles: The Experience of the Medical School at the University of Nuevo León, Mexico (P. C. Cantú-Martínez & J. M. Rojas-Márquez , Trans.). (2018). Revista Electrónica Educare, 22(2), 1-8. https://doi.org/10.15359/ree.22-2.3

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