Servicios Técnicos vs Servicios Públicos
Palabras clave:
La Biblioteca, Servicios Públicos, Servicio de Referencia, Servicios Directos e Indirectos, Servicios Técnicos, Servicio de CatalogaciónResumen
Coloquio presentado ante el Colegio de Bibliotecarios de Costa Rica sobre la biblioteca y las relaciones y diferencias de los tipos de servicios ofrecidos.
Referencias
Avram, Henrieta D. Barriers : Facing the Problems / By Henriette D. Avram --P. 64-66. --EnJournal ofAcademic Librarianship. --Vol. 10, no. 2 (1984).
Bachus, Edwars J. The Integration of Technical & Reader Services / Edwars J. Bachus. --P. 227-260.--EnJournal of Academic Librarianship. --Vol. 8, no. 4 (1982).
Bishoff, Lizbeth J. Who says we don't need Catalogers? / By Lizbeth J. Bishoff. --P. 694-696. --EnAmerican Libraries. --Vol. 18, no. 18 (Sept. 1987).
Boll, John. Professional Literature on Cataloging : Then and now/ John Boll. --P. 226-238. --EnLibrary Resources and Technical Services. --July/Sept. 1987).
Cochrane, Pauline A. The changing Roles and Relationships of Staff in Technical Services andReference / Readers Services in the Era of Online Public Access Catalogs / Pauline A. Cochrane.--P. 45-55. --Enthe Reference Librarian. --no. 10 (Spring/Summer 1984).
Dallas, Larayne. The future of reference service : A response / By Larayne Dallas. --P. 582-584. --EnCollege & ResearchLibraries New. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988).
De Gennaro, Richard. Libraries & Networks in Transition : Problems and Prospects for the 1980 (s) /By Richard De Gennaro. --P. 1045-1049. --EnLibrary Journal. ---Vol. 106, no. 10 (1981).
Dillon, Dennis. Some Straight Talk (and a few Liest) at the Reference Desk / Dennis Dillon. --P. 23-25.--EnWilson Library Bulletin. --Feb. 1987.Dillon, Dennis. The Future of Reference Service : Discussion Summary / By Dennis Dillon. --EnCollege & Research Libraries News. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988)
Durrance, Joan C. Reference Success : Does the 55 percent Rule Tell the Wholw Story? / By Joan C.Durrance. --P. 31-36 --EnLibrary Journal. --Vol. 114, no. 7 (Apr. 1989).
Ford, Barbara J. Reference Beyond (and without the Reference Desk) / Barbara J. Ford. --P.491-494.--EnCollege & Research Libraries News. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988).
Gorman Michel. On Doing Away with Technical Service Departments / Michael Gorman. --P.435-437.--EnAmerican Libraries. --(July / Aug. 1979).
Katz, William A. Introduction to Reference Work / William A. Katz. --4. ed. --New York : McGraw-HillBook Co., 1982. --Vol 1.
Larason, Larry. The Reference Desk : Service Point of Barrier? / Larry Larason and Judith SchiekRobinson. --P. 332-338. --EnRQ. --(Sprint 1984).
Litton, Gaston. Clasificacion y catalogs / Gaston Litton. --Mexico : CRAT. 1971. --241 p.McCombs, Gillian. Public and Technical Services : Desappearing Barriers / Gillian McCombs. --P.25-28. --EnWilson Library Bulletin. --(Nov. 1986).
Meador, Roy. Expert Systems for Automatic Cataloging Based on AACR 2 : A Survey of Research /Roy Meador and Glen R. Wittig. --P. 166-171. --EnInformation Technology and Libraries. --Vol. 7,no. 2 (June 1988).
Miller, William. What's Wrong with Reference : Coping with Success and Failure at the ReferenceDesk/ William Miller. --P. 303-306, 321-322. --EnAmerica Libraries. --Vol. 15, no. 5 (May. 1984).
Pausch, Lois M. Reference Technical Services Cooperation in Library Instruction / Lois M. Pausch,Carol B. Penka. --P. 101-107. --EnThe Reference Librarian. --No. 10 (Spring / Summer 1984).
Rice, James. The Golden Ageof Reference Services : It is really over? / James Rice. --P. 17-19. --EnWilson Library Bulletin. --Dic. 1986.Roose, Tine. Online Catalogs : Making Them Better Reference Tools / By Tine Roose. --P. 76-77. --En Library Journal. --Vol. 113, no. 20 (Dec. 1988).
Van Houten, Stephan. In the fron Age of Cataloging / Stephen Van Houten. --P. 362-373. --EnLibraryResources and Technical Services. --(Oct.-Dec., 1981).
Williamson, Nancy J. Is There a Catalog in your Future? : Access to Information in the year 2006 /Nancy J. Williamson. --P. 122-135. --EnLibrary Resource & Technical Services. --(Apr./June)Woodard, Beth W. The Effect of the Online Catalogue on Reference : Osers, Services and Personnel /Beth W. Woodard and Gary A. Golden. --P. 338-345. --EnInformation Technology and Libraries. --(Dec. 1985).
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Bibliotecas proporciona acceso abierto inmediato a sus contenidos, basándose en el principio de facilitar la investigación al público de manera gratuita y libre para favorecer el intercambio global del conocimiento.
La revista Bibliotecas es una publicación acogida por una institución de educación superior pública, la cual, es sustentada por recursos públicos. Desde sus inicios, la revista ha ofrecido todos sus contenidos de forma gratuita sin ninguna restricción a los derechos de: lectura, descarga e impresión a texto completo. Los trabajos publicados en Bibliotecas pueden ser analizados, citados y reproducidos total o parcialmente, mencionando la fuente original.
La revista Bibliotecas está bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento – No Comercial – Compartir Igual, 4.0 Internacional; por lo que se permite: compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.