Approach to the Profile of Teaching Degree in Information and Documentation from the Complutense University of Madrid
DOI:
https://doi.org/10.15359/rb.36-1.1Keywords:
Professorship, Profile, Complutense University of Madrid, SpainAbstract
There are studied the characteristics of the professorship of the grade in Information and documentation of the Complutense University of Madrid, such as: his number, his evolution, his distribution for categories, his use of the information technologies, his ownership to groups of research and his publications.
References
Alfaro, I. y Pérez, A. (2011). Un estudio acerca de la dedicación docente del profesorado universitario en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 14 (4). Disponible en: http://www.aufop.com/aufop/uploaded_files/articulos/1327436198.pdf
ANECA (Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación). (2003). Programa de Convergencia Europea. El crédito europeo. Disponible en http://www.aneca.es/publi-caciones/docs/publi_credito%20europeo.pdf
Calderón, C. y González, A. (2009). El papel del profesor universitario español en el EEEs. II Congreso Internacional X Seminario Iberioamericano Motiva La Universidad y elemprendimiento, 27-30 octubre 2009, Valencia. Disponible en: http://www.uv.es/motiva2/Ponencias%20Motiva2009/docs/53.pdf
De Juan, J. y Pérez-Cañaveras, R. (2006). Reflexiones en torno a la evaluación del profesorado. ¿Vigilar y Castigar? IV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria. ICE, Universidad de Alicante; Alicante, 5 y 6 de junio de 2006.
Fundación para el Conocimiento Madri+d. (2017). Informe de Autoevaluación Grado en Información y Documentación. UCM. 2500915/2015-2016 [Documento interno de la Facultad de Ciencias de la Documentación para la acreditación de su grado]
Madrid, J. (2005) La formación y la evaluación docente del profesorado universitario ante el espacio europeo de educación superior. En Educatio, n.23. Disponible en: http://hdl.handle.net/10201/26744
Oficina para la calidad UCM. (2017). Informe global de resultados por centros: Facultad de CC. de la Documentación. Programa DOCENTIA. Convocatoria 2015/16. Disponible en: https://www.ucm.es/data/cont/docs/1158-2017-07-03-Informe%20global%20Docentia%202015-2016.Facultad%20de%20Ciencias%20de%20la%20Documentaci%C3%B3n.pdf
Razquín, P. (2017). Uso de las TIC en la Facultad de Ciencias de la Documentación: Un análisis de las prácticas docentes [Presentación de distribución interna de la Facultad de Ciencias de la Documentación de la UCM].
Valcárcel, M. (2004). La preparación del profesorado universitario para la convergencia europea en educación superior. Disponible en: http://www.univ.mecd.es/univ/html/ informes/estudios_analisis/resultados_2003/EA2003_0040/informe_final.pdf
Valcárcel, M. (2006). Informe final del estudio Reflexión sobre el proceso de Transición hacia el EEES en las universidades españolas. Disponible en: http://www.francescesteve.es/eportfolio/publicaciones/Informe-EEES.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.