Strengthening of the link between the EBDI and the graduates of the Library Science and Information Management career at the National University

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/rb.40-2.2

Keywords:

Higher Education, Library Science Education, Graduates, Training Needs, Costa Rica

Abstract

The objective of this research is to strengthen the link between the Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (EBDI) de la Universidad Nacional of Costa Rica and the graduates of the career using different resources and strategies. This study had a quantitative approach and was descriptive; the data collection was done through a digital questionnaire applied to 189 graduates, of which 105 answered the instrument.

As main results and conclusions of this research, it is possible to highlight the achievement and organization of the updated contact data of the graduates to facilitate the communication and linkage of both parties. Likewise the need for a continuous professional updating plan for these people that considers the topics of interest that were identified and the determination of a series of aspects that this School must take into account for the realization of strategic alliances in order to facilitate new initiatives that strengthen both academic training and the joint realization of projects according to the interests of both the graduates of the Career and the EBDI.

References

Barboza, L. (2009). Resultados de la autoevaluación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación con miras a la Reacreditación, 2008. Bibliotecas 2 (27), 77-107. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/255/211

Barboza, L. (2021). Aseguramiento de la calidad y mejora continua de la carrera de Bibliotecología y Gestión de la Información de la Universidad Nacional. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.

Barboza, L. (2021). Informe de Avance de Cumplimiento del Compromiso de Mejoramiento Julio 2019 - Julio 2021. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.

Barboza, L y Ocampo, G. (2020). Opinión de la población graduada, con respecto a sus necesidades de formación y actualización profesional, de la carrera de Bibliotecología y Documentación, de la Universidad Nacional de Costa Rica. Bibliotecas 1 (38), 1-22. doi: https://doi.org/10.15359/rb.38-1.4

Canales, M. (2006). Metodologías de investigación social. Lom Ediciones.

Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información. (2021). Informe de avance de cumplimiento del compromiso de mejoramiento julio 2019 – julio 2021. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.

Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información. (2019). Compromiso de Mejoramiento julio 2019-julio 2023. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.

Hernández, R. y Mendoza, C. (2018). Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill.

Rojas, N. (2017). Aseguramiento de la calidad de la carrera de Bibliotecología y Documentación. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.

Sistema Nacional de Acreditación para la Educación Superior. (2011). Guía para la autoevaluación de carreras. Sistema Nacional de Acreditación para la Educación Superior.

Sistema Nacional de Acreditación para la Educación Superior. (2015). Informe Final. Sistema Nacional de Acreditación para la Educación Superior.

Published

2022-09-05

How to Cite

Strengthening of the link between the EBDI and the graduates of the Library Science and Information Management career at the National University. (2022). Bibliotecas, 40(2), 29. https://doi.org/10.15359/rb.40-2.2

How to Cite

Strengthening of the link between the EBDI and the graduates of the Library Science and Information Management career at the National University. (2022). Bibliotecas, 40(2), 29. https://doi.org/10.15359/rb.40-2.2

Comentarios (ver términos de uso)