Partial study of the perception of educational programs in the library community: opinion of employers and graduates of the School of Libraries, Documentation and Information of the National University

Authors

  • Aracelly Ugalde Víquez
  • Lucrecia Barboza Jiménez

Keywords:

Opinion Research, Educational Programs, Library, self-evaluation, employers, graduates, Costa Rica

Abstract

This article provides a brief description of some general aspects of the self-assessment processes carried out at the Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (EBDI) of the Universidad Nacional de Costa Rica, in order to obtain accreditation for the career of Librarianship and Documentation in 2005, as well as to achieve reaccreditation in 2009. A comparison is made between the two evaluation processes from the point of view of two specific sectors, employers and graduates. In addition, the opinions contributed by each of them are presented as a way of partial analysis of the social impact of educational programs in the library community, as a first input to create awareness of the importance of these studies at the institutional and national levels.

Author Biographies

Aracelly Ugalde Víquez

Vicedecana de la Facultad de Filosofía y Letras, UNA (2011-2015)

Título académico

- Maestría en Administración de la Tecnología de la Información UNA (2004)
- Licenciatura en Bibliotecología y Ciencias de la Información, UCR (1991)

Lucrecia Barboza Jiménez

Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información

COLEGIADA: Carné 979

 

ESTUDIOS REALIZADOS:

 

PRIMARIA: Escuela Domingo Faustino Sarmiento (1979)

SECUNDARIA: Liceo de Aserrí (1984)

UNIVERSITARIA: Universidad de Costa Rica. Licenciatura en Bibliotecología y Ciencias de la Información (1993) Actualmente cursando el Programa de Maestría Virtual en Museología de la Escuela de Sociología de la Universidad Nacional (ingreso al programa: septiembre del 2009) 

 

References

SINAES. (2008). Manual de Acreditación – Convocatoria año 2000. San José, C.R. : SINAES. (Documento electrónico). Recuperado en:

http://www.sinaes.ac.cr/manual_guias/manual_acreditacion_sinaes.pdf

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2005). Informe de Acreditación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Heredia, C.R.: UNA.

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2009). Informe de Acreditación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Heredia, C.R.: UNA.

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2004). Informe del Proceso de Autoevaluación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Empleadores(as). Heredia, C.R.: UNA.

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2004). Informe del Proceso de Autoevaluación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Graduados(as). Heredia, C.R.: UNA.

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2008). Informe del Proceso de Autoevaluación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Empleadores(as). Heredia, C.R.: UNA.

Universidad Nacional, Costa Rica. Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información (2008). Informe del Proceso de Autoevaluación de la Carrera de Bibliotecología y Documentación. Graduados(as). Heredia, C.R.: UNA.

Published

2010-07-01

How to Cite

Partial study of the perception of educational programs in the library community: opinion of employers and graduates of the School of Libraries, Documentation and Information of the National University. (2010). Bibliotecas, 28(2). https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/384

How to Cite

Partial study of the perception of educational programs in the library community: opinion of employers and graduates of the School of Libraries, Documentation and Information of the National University. (2010). Bibliotecas, 28(2). https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/384

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4