Study of users of the communities Jardines 1 and Jardines 2 attended by the Children's Library "Miriam Álvarez Brenes" Heredia, Costa Rica
Keywords:
Information Needs, User Study, Children's Libraries, Children's Library Miriam Alvarez BrenesAbstract
This document describes the process that was carried out to know the information needs of the real and potential users of the communities Jardines Universitarios 1 and Jardines Universitarios 2 that the "Miriam Álvarez Brenes" Children's Library of the National University attends. It also presents the conclusions and recommendations generated by the study of users, as well as the updated characterization of the target communities contemplated in the study.
References
Alpízar, S. (2001). Proyecto de extensión Biblioteca Infantil "Miriam Álvarez Brenes". Heredia, C.R. : UNA.
Avila, J. (2004). Propuesta para la atracción de usuarios infantiles potenciales en la sala infantil de la Biblioteca Pública de San Ramón. Trabajo de graduación para optar por el grado de Licenciatura en Bibliotecología y Documentación. Heredia, Costa Rica : Universidad Nacional.
Barrantes, R. (2006). Investigación: un camino al conocimiento: un enfoque cualitativo y cuantitativo. San José, C.R. : EUNED.
Bibliotecas infantiles: servicios bibliotecarios para niños. Consultado en: http://web.usal.es/~alar/Bibweb/Temario/Infant.PDF
Eduarte, J. P. (2005). Participación comunal en el desarrollo de Bibliotecas y Salas Infantiles. En: Bibliotecas, 22(3) : 109-119.
Fitzgbbons, S. (1993). Servicios de información para niños. Informes Profesionales de la IFLA, 33 : 39-41
Garmendia, L. (2005). Estudio infométrico. Heredia, Costa Rica : Escuela de Biblioteca, Documentación e Información.
Izquierdo, M. (1999). Una aproximación interdisciplinaria al estudio del usuario de información: bases conceptuales y metodológicas. En: Investigación Bibliotecológica : 13(26) ene-jun.
Miranda, P. (2007). Datos sobre la Comunidad Jardines 2. Entrevista Patricia Miranda, presidenta de la Asociación de Desarrollo Comunal de Jardines 2, 8 de mayo.
Monfasani, R. E.; Cruzel, M. F. (2005) Usuarios de la información: formación y desafíos. Buenos Aires, Argentina : Alfagrama.
Núñez, I. A. (1997). Guía metodológica para el estudio de las necesidades de formación e información de los usuarios o lectores. En: ACIMED, 5(3) sep-dic.: 32-51
Rodríguez, K. (2003). Informe: diagnóstico Biblioteca Infantil "Miriam Álvarez Brenes". Heredia, Costa Rica : Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.
Rojas, E. (1998). El usuario de la información. San José, Costa Rica : EUNED
Romanos de Tiratel. Los estudios de usuarios y el desarrollo de la colección en las bibliotecas. En: LIBRARIA Revista Digital de Bibliotecas y Bibliotecología.htm
Ruíz, J.; Izquierdo, M.; Piñera, T. (1998). Aportaciones en torno a los usuarios en Documentación. En: Documentación de las Ciencias de la Información, 21:11-75.
Vargas, F. (2006). Los padres y madres de familia usuarios que atiende la Biblioteca Infantil, Jardines Universitarios 1 y 2. Documento borrador. Heredia, Costa Rica : Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.