The Central American Indigenous Ethnic Groups Knowledge Center Project
A Synopsis
Keywords:
Information services, Library indigenous, Indigenous group, Central AmericaAbstract
This document contains an overview of the activities and achievements of the project "Knowledge Center / Central American Indigenous Ethnic Groups" in the School of Library, Documentation and Information, National University, Costa Rica, as part of strategies to implantation in indigenous communities, information services that contribute to their development.
References
Carballo, J. (2004). El contexto social de las comunidades indígenas costarricenses. Proyecto GEIC. Heredia, C.R.: EBDI/UNA (sin publicar)
Castro, C. (2003) Panorama de las bibliotecas indígenas en América Latina: el caso Peruano. En: World Library and Information Congress: 69th IFLA General Conference and Council. 1-9 Aug., Berlin. Disponible en: http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/181s-Aliaga-Peru.pdf. (Consultada el 24 / 10 / 05).
Civallero, E. (2004) Bibliotecas aborígenes: elementos para la elaboración de un modelo de biblioteca destinado a comunidadesindígenas argentinas. Disponible en: http://www.inforosocial.org/ponencias/eje04/86.pdf. (Consultada el 24 / 10 / 05).
Civallero, E. (2005). La casa de las palabras: un modelo de biblioteca para comunidades indígenas argentinas. Disponible en: http://eprints.rclis.org/archive/00003049/01/mso7EBF5.pdf. (Consultada el 24 / 10 / 05).
García, F. J. (2003). La biblioteca pública Española en el ámbito rural: una solución para problemas de exclusión. Disponible en:http://www.anabad.org/admin/archivo/docdow.php?id=145. (Consultada el 24 / 10 / 05).
Granados, C. (2004). El contexto de la información en las comunidades indígenas costarricenses. Heredia, C.R.: EBDI/UNA (sin publicar)
IFLA (2002) Comunidades multiculturales: directrices para el servicio bibliotecario (última revisión). Disponible en http://www.ifla.org/VII/s32/pub/guide-s.htm ( Consultado 04/1105)
Instituto Nacional de Estadística y Censos (2000). XI Censo Nacional de Población del año 2000. San José, C.R.: INEC.
Menou, M. (1993). Measuring the impact of information on development. Otawa: International Development Research Council (IDRC). 98 p.
Miranda, A. (2001). Los grupos étnicos indígenas centroamericanos, un encuentro cultural ciberespacial. Heredia, CR: UNA.
Rojas, N. (2005) La construcción de indicadores orientados a la evaluación del impacto de la información en el desarrollo humano: Hacia una guía de investigación para el Proyecto GEIC. Heredia: EBDI/UNA (sin publicar)
UNESCO (1994). Manifiesto de la UNESCO a favor de las Bibliotecas Públicas. Disponible en www.unesco.org/webworld/libraries/manifestos/libraman_es.html (Consultado 24/05/05).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.