Generic skills in the curriculum of the Bachelor of Library Science at the Autonomous University of San Luis Potosi, Mexico
Keywords:
Curriculum Degree in Library Science from the Autonomous University of San Luis Potosí, Library Research, curriculumAbstract
We present the results of a study on the development of generic skills in the student population of the legislation of the race's degree in Library Science from the Autonomous University of San Luis Potosí (UASLP).
References
Arroyo, J.P., Galdeano, C. (s.f.) Competencias profesionales 6 X 4. Disponible en: http://www.6x4uealc.org/docs/Arroyo_y_Galdeano_Bogota.pdf
Bernstein, B. (1998). La clase social y la práctica pedagógica. Pedagogía, control simbólico e identidad. Madrid: Morata.
Bunk, G. P. (1994). La transmisión de las competencias en la formación y perfeccionamiento de profesionales en la RFA. CEDEFOP. (1).
De Alba, A. (1993). El currículum universitario ante los retos del Siglo XXI. El currículum universitario, de cara al nuevo milenio. México: SEDESOL; Universidad de Guadalajara, UNAM.
González, V. (1984). El enfoque sistémico en los medios de enseñanza. Revista Cubana Educación Media Superior 4 (1): 10-21.
Hattie, J., Biggs, J., Purdie, N. (1996). Effects of learning skills interventions on student learning: A meta-analisys. Review of Educational Research. (66): 99-136.
Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey (1999). Las estrategias y técnicas didácticas que apoyan el modelo educativo en el Tecnológico de Monterrey. Disponible en: http://ww.sistema.itesm.mx/va/dide/documentos/documentos.htm
La Enseñanza de la Competencia en el Manejo de la Información (CMI) Mediante el Modelo Big6. (s.f.). Disponible en: http://www.eduteka.org/pdfdir/AplicaBig6.pdf
López, B. S., Hinojósa, E.M. (2000). Evaluación del aprendizaje. Alternativas y nuevos desarrollos. México : Trillas.
México. Secretaría de Educación Pública. Subsecretaría de Educación Media Superior. (2008). La Reforma Integral de la Educación Media Superior. Resumen Ejecutivo. 1 24 de Enero, 2008. Disponible en: http://www.sems.gob.mx/aspnv/video/Reforma_Integral.pdf
Morín, E. (2000) Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona : Paidós.
Murillo, G. (2009) Evaluación del desempeño docente desde competencias genéricas de la Universidad de Costa Rica. Revista electrónica Actualidades investigativas en educación 9 (1): 1-25.
Parra, I. B. (2002). Modelo didáctico para contribuir a la dirección del desarrollo de la competencia didáctica del profesional de la educación en formación inicial. (Tesis inédita de doctorado). Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, Ciudad de la Habana, Cuba.
Perrenaud, P. (2006). Construir competencias desde la escuela. Santiago : J. C. Sáez.
Roegiers, X. y De Ketele, J.M. [s.f.] Pedagogía de la integración. Disponible en: http://mx.search.yahoo.com/search;_ylt=A0oGk3CEgc9L1ggBytXD8Qt.?p=Pedagog%C3%ADa+de+la+integraci%C3%B3n.Competencias+e+integraci%C3%B3n+de+los+conocimientos+en+la+ense%C3%B1anza&fr2=sb-top&fr=yfp-t-06&rd=r1&sao=1
Santos, J. (2005). Modelo pedagógico para el mejoramiento del desempeño pedagógico profesional de los profesores de Agronomía de los Institutos Politécnicos Agropecuarios. (Tesis inédita de doctorado). Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, Ciudad de la Habana, Cuba.
Universidad Autónoma de San Luis Potosí. Escuela de Bibliotecología e Información. (2006). Nuevo plan curricular. San Luis Potosí : UASLP.
Westera, W. (2001). Competences in education: a confusion of tongues. Journal of Curriculum Studies, 33 (1): 75-88.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.