Achievements, Prospects and challenges of research in the Faculty of Arts at the Universidad Nacional, Costa Rica
Keywords:
Research, Universities, AcademyAbstract
As part of this project, we conducted a quantitative and qualitative study to determine the role of research projects. The reporting period covers the projects implemented between 2007 and 2011, all of them are part of the work of the Faculty of Arts. It aims to recognize the features, themes, geographical coverage, results, conclusions and the importance of the projects in the humanities and scientific communications. Moreover, since these projects reflect our identity and thought, compares the methodology used in its operation with international quality parameters. As a result of this study, we propose a forward-looking research and its impact on the academic work of the University.
References
Alfaro, J. y Chacón, L. (2006). Informe de labores 2001-2006. Heredia, C.R.: Programa de Publicaciones.
Chacón, L. y Villalobos, L. (2011). Informe de labores 2006-2011. Heredia, C.R.: Programa de Publicaciones.
Cómo presentar manuscritos (s.f.) Revista de Biología Tropical. International Journal of Tropical Biology and Conservation.
Conceptos básicos de ciencia, tecnología e innovación. (2008). Santiago : CONICYT. Departamento de Estudios y Planificación Estratégica.
Cornejo, M., Salas, N. (2011). Rigor y calidad metodológicos: un reto a la investigación social cualitativa. Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad. 10 (2): 12-34.
Díaz, M. (2009). Situación de las metodologías para la medición de la ciencia, la tecnología y la innovación en América Latina. ACIMED. 19 (4)
Jaramillo, H., Lugones, G., Salazar, M. (2001). Normalización de indicadores de innovación tecnológica en América Latina y el Caribe. Manual de Bogotá. [s.l.] : RICYT. OEA. CYTED. COLCIENCIAS. OCYT.
Ovares, F. (2003?). La investigación en la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje: líneas temáticas y metodológicas. [Heredia, C.R.] : [Universidad Nacional. Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje]
Sánchez, M.P., Castrillo, R. (2006). La tercera edición del manual de OSLO: cambios e implicaciones. Una perspectiva de capital intelectual. Revista I+D (35): 1-16.
Universidad Nacional. Costa Rica (1996). Estatuto Orgánico. Heredia, C.R.: EUNA.
Universidad Nacional. Costa Rica (2008). Lineamientos para la gestión de programas, proyectos y actividades académicas. Heredia, C.R.: [s.l.]
Universidad Nacional. Costa Rica. Facultad de Filosofía y Letras. Programas, proyectos y actividades académicas, informes finales de proyectos y actividades académicas. Heredia, C.R.: Programa de Publicaciones. Nota: Se consultaron los catálogos de programas, proyectos y actividades académicas de las siguientes fechas: 2006-2011.
Universidad Nacional. Costa Rica. Facultad de Filosofía y Letras (2012). Sistema de Información Académica (SIA). Heredia, C.R.: Programa de Publicaciones. Disponible en: http://www.gestionproyectos.una.ac.cr/
Víquez, R., Hidalgo, C. (2009). Manual práctico para la elaboración de artículos científicos para su publicación. Heredia, C.R. : Universidad Nacional. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Escuela de Ciencias Biológicas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.