Consortia of Central American university libraries: REDSIID
Keywords:
Central American University Libraries, REDSIID, Globalization, CSUCA, RED SIIDAbstract
In order to participate in the debate on consortiums that has been generated at present, this document presents a description of the experience of the Network of Integrated Systems of Documentary Information of the Universities members of the Central American Higher University Council REDSIID/CSUCA, which aims to be an academic consortium librarian. Structure of cooperation that could benefit the Central American region
References
Arias, J., Cruz, H. (dic. 1998). ¿Cómo usan internet los profesores universitarios e investigadores colombianos. EnRevista Interamericana de nuevas tecnologías de la información. Vol. 3, no. 3
Corona Treviño, Leonel. (mar. 1994). Educación, ciencia y tecnología: un escenario alternativo. P. 211-216. En Comercio exterior. Vol. 44, no. 3
CSUCA. 1995. Administración y socialización del proyecto "Red de Sistemas de Información Documental de Universidades Centroamericanas". San José, C. R.: CSUCA.
CSUCA. 1999. Diagnóstico regional de los sistemas de información documental de universidades centroamericanas. San José, C. R.: CSUCA.
CSUCA. 1997. Fortaleciendo la educación superior centroamericana. San José, C. R.: CSUCA.
CSUCA. 1999. Memoria de una gestión: 1993-1999. San José, C.R.: CSUCA.
Drucker, Peter. 1993. Post-capitalism society. New York: Harper Collins.
Echavarría, Ana Lorena y Miranda, Alice. 2000. La biblioteca global y la identidad centroamericana. Jerusalén: IFLA
Echeverría Ezponda, Javier. 1998. Sixteen theories on telepolis, cities and education. Madrid: C:S:I:C.
Feinman, V. J. Jan. 1999. Five steps toward planning today for tomorrow’s needs. EnComputer in libraries.
Fonseca González, Vanessa. (ene. 1998). Ciberespacio: reinventando la metáfora de lo humano. P. 2-3. EnTópicos del humanismo. No. 30
Fornet-Betancourt, Raúl. 1994. Hacia una filosofía intercultural latinoamericana. San José, C. R.: DEI.
Gurdián Fernández, Alicia. 1995. ¿Un nuevo proyecto de universidad pública para el siglo XXI?.San José, C. R.: UCR.
Jiménez, F., Orozco, E., Carvajal, J. C. 1998. Curso taller de gestión y mercadeo de información. Panamá: CSUCA.
Koren, Marian. 1997. The right to information as a condition for human development. P. 3-16. EnIFLA General Conference (63rd: 1997 : Copenhagen). Memoria. Copenhagen: IFLA.
Lucas, H. 1983. Convertirse en un gerente de información. EnInformación recurso fundamental para la gerencia. Bogotá: Norma.
Márquez, Teresa. 1998. La biblioteca, tecnología y democracia. Colima, Méx.: Universidad de Colima.
McClintock, M. (1998). Information system management issues in small colleges and universities. En Campus-Wide Information Systems. Vol. 15, no. 3
Marum Espinosa, Elia. (mar. 1994). La educación superior de México frente al TLC. P. 205-210. EnComercio exterior. Vol. 44, no. 3
Miranda, Alice. 1998. Hacia la biblioteca virtual centroamericana. Managua, Nic.: CSUCA,
Miranda, Alice y Echavarría, Ana Lorena. 1999. Red de Sistemas Integrados de Información Documental, RED-SIID: la biblioteca virtual centroamericana. San José, C.R.: CSUCA.
Miranda, R. 2001. Encuentro de extensión comunitaria. Heredia, C. R.: UNA.
Moreno, J. M. 2001. La transformación de las universidades a las luces de las nuevas tecnologías de la información. San José, C. R. : UCR/UNA/UNED.
Plazas Vega, Mauricio A. (1996). El neoliberalismo latinoamericano. P. 37-51. EnCiencias políticas (Col.).Vol. 42, 1-2
Reynel, H. (1992). Estrategias de innovación corporativa y los avances en tecnología de la información. EnInformación: producción, comunicación y servicios. Vol. 2, no. 1
Rodríguez, I. (1997). Cambio en el sistema de educación superior: del ámbito liberal al corporativo. EnÍstmica. No. 3-4.
Rodríguez, Ileana. 1997. Cambios en el sistema de educación superior. Ohio: Ohio State University.
Sol Arriaza, Ricardo. 2000. Avances y desafíos de la RED SIID. San José, C.R.: CSUCA.
Soto Badilla, José Alberto y Bernardini, Amalia. 1997. La educación actual en sus fuentes filosóficas. 2a ed. San José, C. R.: EUNED.
Storner, A. J., Freeman, R. E.,Gilbert, D. R. ©1996. Administration. 6a ed. México, D.F.: Prentice Hall
Suaiden, Emir Jose. 1997. La Biblioteca pública y el desarrollo humano. P. 21-22. En IFLA General Conference (63rd: 1997 : Copenhagen). Memoria. Copenhagen : IFLA.
Torres Santomé, Jurjo. 199-. Educación e interdisciplinariedad. [S.l. : s.n.]
Torres Vargas, Georgina Araceli; Figueroa A., Hugo Alberto. (jul.-dic. 1997). Utopías bibliográficas en el ciberespacio. P. 50-62. EnInvestigación bibliotecológica. Vol. 11, no. 23
Tünnermann Bernheim, Carlos. 1997. La educación superior frente al cambio. San José, C. R.: EDUCA/CSUCA.
Unesco. Aug. 1995 Cultura y desarrollo. París : Unesco, 1997. Virilio, Paul. Speed and Information: Cyberspace alarm! EnLe Monde Diplomatique. Translated by Patrice Riemens, University of Amsterdam.
Wilson, Myoung Chung. 1997 To dissect a Frog or Design an Elephant: Teaching Digital Information Leracy through the Library Gateway. En IFLA General Conference (63rd: 1997 : copenhagen) division of education and research. copenhagen : ifla. booklet 7.
Zea, Leopoldo.1968.¿Por qué América Latina? México, D.F.: UNAM.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Bibliotecas provide immediate open access to their content, based on the principle of facilitating research to the public free of charge and free of charge to promote the global exchange of knowledge.
The journal Bibliotecas is a publication hosted by a public higher education institution, which is supported by public resources. Since its inception, the magazine has offered all its contents free of charge without any restriction on the rights of: reading, downloading and printing in full text. Works published in libraries may be analyzed, quoted and reproduced in whole or in part, mentioning the original source.
The journal Bibliotecas is licensed under the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - Share Equal, 4.0 International license; therefore, it is allowed to: share, copy and redistribute the material in any medium or format.
Este obra está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.