Teaching Library and Documentation at the School of Librarianship, Documentation and Information of the National University

Authors

  • Alice Miranda Arguedas

Keywords:

Teaching, Library, Documentation, National University

Abstract

The key to graduating professionals with sufficient capacity to respond to the research demands of users must be the vision and commitment of the schools of librarianship and their academics. All this effort must be systematically related to making effective the use of the data and knowledge recorded in their information units.

Author Biography

Alice Miranda Arguedas

Educación

  • 1998 Candidata al Doctorado en Estudios Latinoamericanos con énfasis en Pensamiento Latinoamericano, Universidad Nacional, Costa Rica.
  • 1987 Universidad de Alabama, Estados Unidos, Máster en Servicios Bibliotecológicos Universidad de Costa Rica, Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información
  • 1979 Bachiller en Ciencias de la Educación con énfasis en Bibliotecología, Universidad de Costa Rica.

Experiencia Profesional

  • 1979-2005 Universidad Nacional (Costa Rica) Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1980-2005 Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información Directora
  • 1990-1993; 2001-2006 Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1980-2005 Académica, Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1993-1996 Vicedecana de la Facultad de Filosofía y Letras

Downloads

How to Cite

Teaching Library and Documentation at the School of Librarianship, Documentation and Information of the National University. (1991). Bibliotecas, 9(1), 16-22. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/752

How to Cite

Teaching Library and Documentation at the School of Librarianship, Documentation and Information of the National University. (1991). Bibliotecas, 9(1), 16-22. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/752

Comentarios (ver términos de uso)