The Mixed-Proficiency Language Class: Consequences for Students, Professors and the Institution

Autores/as

  • Lenna Barrantes Elizondo Universidad Nacional, Sede Regional Brunca, Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.1-53.5

Palabras clave:

English as a foreign language, linguistic proficiency, mixed-proficiency language class, inglés como lengua extranjera, novel lingüístico, clase con dominio mixto del idioma

Resumen

This article examines the effects of a mixed-proficiency language class on the participation, progress, retention and classroom management with students enrolled in the Associate Program in English at Universidad Nacional (Brunca Campus). The social and economic consequences that this phenomenon may have on the university and the community are also analyzed. Data were collected using focus groups, interviews, questionnaires, structured observations and artifacts.

Se examinan los efectos de reunir estudiantes con varios niveles lingüísticos en una sola clase de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la participación, progreso, retención y el desarrollo de la clase en el Diplomado en Inglés de la Universidad Nacional, Sede Regional Brunca. Se analizan las consecuencias sociales y económicas en la institución y en la comunidad. La información se recolectó de grupos focales, entrevistas, cuestionarios, observaciones estructuradas y artefactos.

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Publicado

2013-02-19

Cómo citar

The Mixed-Proficiency Language Class: Consequences for Students, Professors and the Institution. (2013). LETRAS, 53, 111-135. https://doi.org/10.15359/rl.1-53.5

Número

Sección

Lingüística aplicada a diversos campos

Cómo citar

The Mixed-Proficiency Language Class: Consequences for Students, Professors and the Institution. (2013). LETRAS, 53, 111-135. https://doi.org/10.15359/rl.1-53.5

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