The Impact of Teacher Training on the Assessment of Listening Skills

Autores/as

  • Roy Gamboa Mena Universidad de Costa Rica, Costa Rica
  • Henry Sevilla Morales Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.1-57.3

Palabras clave:

assessment methodology, language assessment, evaluating listening skills, metodología de la evaluación, evaluación lingüística, evaluación auditiva

Resumen

The correlation between teacher training and the listening assessment practices is analyzed with regard to teachers in the Costa Rican educational system. The results of a workshop on theory of listening assessment and guidelines provided by the Ministry of Public Education suggest that these testing practices can be improved with training that unifies official guidelines and listening assessment theory.

En el estudio se analiza la correlación entre capacitación docente y las prácticas de evaluación auditiva en el profesorado del sistema educativo costarricense. A partir de un taller sobre teorías de la evaluación auditiva y directrices al respecto, del Ministerio de Educación Pública, se colige que esas prácticas deben mejorarse mediante capacitaciones que unifiquen tales directrices oficiales y la teoría de esta área del saber. 

Descargas

Publicado

2015-02-05

Cómo citar

The Impact of Teacher Training on the Assessment of Listening Skills. (2015). LETRAS, 57, 77-102. https://doi.org/10.15359/rl.1-57.3

Número

Sección

Lingüística aplicada a la enseñanza de lenguas extranjeras (Applied Linguistics: The Teaching of Foreign Languages)

Cómo citar

The Impact of Teacher Training on the Assessment of Listening Skills. (2015). LETRAS, 57, 77-102. https://doi.org/10.15359/rl.1-57.3