Using Authentic Materials to Teach Reading Comprehension

Authors

  • Ana Rojas Ugalde Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.2-44.4

Keywords:

materiales auténticos, aprendizaje significativo, adquisición, competencia lingüística, authentic materials, meaningful leasing, acquisition, language competence

Abstract

Se estudia el uso de textos auténticos y la elaboración de materiales para la enseñanza y aprendizaje de la comprensión de lectura. Se presenta un análisis de la información y de las teorías aceptadas por los expertos del área y su congruencia con los materiales que se encuentran en el mercado. Además, se analizan los intereses y necesidades de los estudiantes de la Universidad Nacional con el fin de que los profesores cuenten con las herramientas para identificar los textos más significativos para los estudiantes y así mejorar sus habilidades de lectura. The use of authentic texts is addressed for teaching reading comprehension as well as for creating materials to improve the teaching-learning process of this skill. The information and theories held by the experts in this field are discussed with regard to whether they correspond to the materials available in the market. In addition, results of needs analysis instruments applied to Universidad Nacional students are provided, so that instructors can have the tools to identify the readings that students may find more meaningful and therefore improve their reading skilis.

Downloads

Published

2008-07-22

How to Cite

Using Authentic Materials to Teach Reading Comprehension. (2008). LETRAS, 44, 75-92. https://doi.org/10.15359/rl.2-44.4

Issue

Section

Artículos: Enseñanza de primeras y segundas lenguas

How to Cite

Using Authentic Materials to Teach Reading Comprehension. (2008). LETRAS, 44, 75-92. https://doi.org/10.15359/rl.2-44.4

Most read articles by the same author(s)