Using Songs to Improve EFL Students' Pronunciation

Authors

  • Nuria Villalobos Ulate Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.2-44.5

Keywords:

canciones, enseñanza, lengua extranjera, pronunciación, songs, foreign language, teaching, pronunciation

Abstract

Se analiza la utilidad de las canciones en las clases de inglés y cómo pueden usarse para la enseñanza de la pronunciación. Estudiantes de todas las edades tienen un gran interés por la música, de modo que es un recurso que debe aprovecharse. Con el fin de comprender y mejorar la producción de distintos sonidos y elementos suprasegmentales, se presenta a los profesores de inglés como lengua extranjera para hispanohablantes estas ideas para usar canciones en la clase. Esta invéstigación está basada en la experiencia de la autora como aprendiente y docente de la lengua extranjera.

The importance of using songs in the English classroom and how it can be implemented to teach pronunciation is analyzed here. Students of all ages have a strong i  nterest in music; therefore, it is a resource that should be taken into account. To understand and improve the production of varied sounds and suprasegmental features, English as a Foreign Language teachers of Spanish speakers are given these ideas to analyze songs in class. This research is based on the author's experience as a foreign language leamer and teacher.

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Published

2008-07-22

How to Cite

Using Songs to Improve EFL Students’ Pronunciation. (2008). LETRAS, 44, 93-108. https://doi.org/10.15359/rl.2-44.5

Issue

Section

Artículos: Enseñanza de primeras y segundas lenguas

How to Cite

Using Songs to Improve EFL Students’ Pronunciation. (2008). LETRAS, 44, 93-108. https://doi.org/10.15359/rl.2-44.5

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