The Need to Empower Future Teachers

Authors

  • Christian Fallas Escobar Universidad Nacional, Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.2-48.6

Keywords:

Enseñanza reflexiva, pensamiento crítico, aprendizaje basado en experiencias, práctica supervisada, formación de profesores, reflective teaching, critical thinking, experiential learning, teaching practicum, teacher education

Abstract

Se plantea y analiza la pertinencia de que los programas de formación de profesores de inglés guíen a los practicantes para elaborar su propia filosofía de enseñanza y estar en condiciones de evaluar su propia práctica profesional. Estos programas deben adoptar un modelo reflexivo que prepare a los profesores para desarrollar una pedagogía conforme a las necesidades diversas y cambiantes de los estudiantes.

This article addresses the need for teacher-education programs to guide student-teachers in defining their teaching philosophy and developing the skills required to reflect upon and assess their own teaching practices. Thus these future teachers will be able to adapt their teaching practices to cater to their learners’ diverse and changing needs.


Downloads

Published

2010-09-10

How to Cite

Issue

Section

Artículos: Lingüística aplicada

How to Cite

Most read articles by the same author(s)