Enseñanza y aprendizaje del inglés en Costa Rica: enfoque crítico

Authors

  • Ana Solano Campos Emory University, Estados Unidos, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.2-52.10

Keywords:

Critical Applied Linguistics, second language teaching and learning, Teaching English as a Foreign Language (TEFL), lingüística aplicada critica, aprendizaje y adquisición de segundas lenguas, enseñanza del inglés como idioma extranjero

Abstract

English teaching programs, particularly in foreign language contexts focus on linguistic and methodological aspects rather than on ideological ones, in spite of their importance to examine the political nature of teaching and learning English because it connects language classrooms to larger social dynamics. Critical applied linguistics is an approach that addresses “questions of power, difference, access, and domination,” and how they are produced. This articles explores the social, national, and global forces that shape English language teaching in Costa Rica.

Los programas de enseñanza del inglés, en especial los de su enseñanza como idioma extranjero, se centran en aspectos lingüísticos y metodológicos; no en los ideológicos, no obstante su importancia para analizar las relaciones entre aspectos pedagógicos y procesos sociales dinámicos más extensos. La lingüística aplicada crítica estudia «cuestiones de poder, diferencia, acceso y dominación» y la manera en que estos elementos se producen. Se exploran las fuerzas sociales, nacionales e internacionales que dan forma a la enseñanza y adquisición del inglés en Costa Rica.

Downloads

Published

2012-08-30

How to Cite

Enseñanza y aprendizaje del inglés en Costa Rica: enfoque crítico. (2012). LETRAS, 52, 163-178. https://doi.org/10.15359/rl.2-52.10

Issue

Section

Adquisición y aprendizaje de segundas lenguas

How to Cite

Enseñanza y aprendizaje del inglés en Costa Rica: enfoque crítico. (2012). LETRAS, 52, 163-178. https://doi.org/10.15359/rl.2-52.10

Most read articles by the same author(s)

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>