Humanistic Motivation A Different Perspective in the EFL Classroom

Authors

  • Patricia López Estrada Colegio Universitario de Puntarenas, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.1-41.4

Keywords:

Segunda lengua, motivación, educación humanística, enseñanza, foreign language, motivation, humanistic approach, teaching

Abstract

Se plantea la relación entre la motivación, la metodología humanística y el nivel de competencia en inglés. Mediante un estudio etnográfico se señalan aspectos motivacionales y de índole humanística que influyen directamente en el aprendizaje del idioma inglés, lo que lleva a óptimos resultados en el sector social observado.

The relationship between motivation, the humanistic approach and English proficiency is addressed. Through an ethnographic study, several motivational and humanistic pattems were seen to influence the learning of English directIy. This leads to optimal results in the social sector observed.

Downloads

Published

2007-01-30

How to Cite

Humanistic Motivation A Different Perspective in the EFL Classroom. (2007). LETRAS, 41, 69-91. https://doi.org/10.15359/rl.1-41.4

How to Cite

Humanistic Motivation A Different Perspective in the EFL Classroom. (2007). LETRAS, 41, 69-91. https://doi.org/10.15359/rl.1-41.4