Complejidad epistemológica de las artes visuales: su pensamiento y proceso de creación discursiva
DOI:
https://doi.org/10.15359/rnh.1-1.7Keywords:
visual arts, creation, innovation, white, end artAbstract
The ideas of simplification and order is the constant of modern epistemology, his creative ataraxia reduced the impact of visual arts to mere decorative narratives subjectively interpret the world. The subsumption of scientific dogmatism key axioms in the modern epistemological figure as perspective, light, time and space have been studied visual arts before the scientific method alienate, tinged with abysmal, sciences and humanities. The complexities of the discursive processes of the visual arts are just a glimpse of the contingency and uncertainty of the social world.References
Adorno, T. (1969). Teoría estética. Recuperado de: www.archivochile.com/ideas.
Ayer, A.J (1986). El positivismo lógico. México DF: Fondo de Cultura Económica.
Benjamín, W. (1936). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. Transcritas por Andy Blunden 1998; a prueba y corregido febrero de 2005. Estados Unidos: UCLA School of Theater, Film and Television.
Danto, A. (1999). Después del fin del arte. Barcelona: Paidós.
Foucault, M. (2002). El orden del discurso. (2ª ed.). Traducido por: Alberto González Troyano. Barcelona: Fábula.
Hegel, G.W.F (1989). Lecciones de estética. (Vol. 1). Traducción de Raúl Gabás. Barcelona: Ediciones península historia/ciencia/sociedad. Transcribed by Andy Blunden 1998.
Kuhn, T. (1971). La estructura de las revoluciones científicas. México: Fondo de Cultura Económica.
Rojas Osorio, C. (2006). La ciencia como lenguaje. Colección Prometeo 35. Heredia: Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional: EUNA.
Rocca, A. (2006). El giro estético de la epistemología. La ficción como conocimiento, subjetividad y texto. Revista Aisthesis (39).
Santos, B. (2003). Crítica a la razón indolente. Contra el desperdicio de la experiencia. Bilbao: Descleé de Brower.