Teaching challenges of Social Studies in El Salvador

Authors

  • María Julia Flores Universidad de El Salvador (UES), El Salvador, El Salvador

DOI:

https://doi.org/10.15359/rp.20.3

Keywords:

teaching, Social Sciences, critical citizenship, El Salvador, research

Abstract

This article proposes to reflect on the challenges of teaching Social Sciences in El Salvador. The proposal starts from the idea of what, how, and for what to teach; next, there is a need to promote new research spaces. It concludes by pointing out the desirability of making a textbook policy.

References

Benjamin, W. (1982). Discursos interrumpidos I. Madrid: Taurus Ediciones.

Bittencourt, C. (2003). Livros didáticos entre textos e imagens. En O saber histórico na sala de aula, 69-90. São Paulo: Contexto.

González, P. y Pagés, J. (Diciembre, 2014). Historia, memoria y enseñanza de la historia: Conceptos, debates y perspectivas europeas y latinoamericanas. Revista Historia y Memoria (9), 275-3011.

Jelin, Elizabeth. (2013). Memoria y democracia. Una relación incierta. Revista de ciencia política (221), 225-242.

Prats, J. y Santacana, J. (1998). Enseñar historia y geografía. Principios básicos. Histodidáctica (blog). http://www.ub.edu/histodidactica/index.php?option=com_content&view=article&id=75:ensenar-historia-y-geografia-principios-basicos&catid=24:articulos-cientificos&Itemid=118.

Todorov, T. (2000). Los abusos de la memoria. Barcelona: Paidós.

Published

2020-01-01

How to Cite

Teaching challenges of Social Studies in El Salvador. (2020). Perspectivas, 20, 1-6. https://doi.org/10.15359/rp.20.3

How to Cite

Teaching challenges of Social Studies in El Salvador. (2020). Perspectivas, 20, 1-6. https://doi.org/10.15359/rp.20.3

Comentarios (ver términos de uso)