Sebastián Plá in the First Person: Dialogue on Theories and Epistemologies in the Teaching of History

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/rp.22.5

Keywords:

Social Studies, pedagogy, history, curriculum, epistemology

Abstract

In this interview, a conversation is held with Professor Sebastián Plá about his professional career and the epistemological traits of his thinking about pedagogy and specifically history teaching. Regarding the teaching of history, Professor Plá talks about the dimensions of school historical knowledge, the relations between historical narratives and interculturality on curriculum the school curriculum and the need to rethink educational research to reach a more democratic knowledge.

Author Biography

Sebastián Plá Pérez, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad de México, México

Mexicano. Doctor en Pedagogía por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad de México, México. Profesor e investigador en el Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación (IISUE), Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad de México, México. Correo electrónico: sebastianpla@gmail.com. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8613-1607.

References

Plá, S. (2005). Aprender a pensar históricamente. La escritura de la historia en el bachillerato. PYV editores.

Plá, S. (2012). La enseñanza de la historia como objeto de investigación. Secuencia, (84), 163-184.

Plá, S. (2018). Calidad educativa. Historia de una política para la desigualdad. IISUE.

Plá, S., y Ávila, S. (Eds.). (2017). Saberes sociales para la justicia social: Educación y escuela en América Latina. Universidad Pedagógica Nacional.

Published

2021-01-01

How to Cite

Sebastián Plá in the First Person: Dialogue on Theories and Epistemologies in the Teaching of History. (2021). Perspectivas, 22, 1-17. https://doi.org/10.15359/rp.22.5

How to Cite

Sebastián Plá in the First Person: Dialogue on Theories and Epistemologies in the Teaching of History. (2021). Perspectivas, 22, 1-17. https://doi.org/10.15359/rp.22.5

Comentarios (ver términos de uso)