Book Review: Enseñanza de las ciencias sociales. Pensar, sentir, hacer, by Paulina Latapí Escalante

Authors

  • Lucía Valencia Castañeda Universidad de Santiago de Chile (USACH), Santiago, Chile

DOI:

https://doi.org/10.15359/rp.26.11

Keywords:

teaching of social sciences, teacher training, learning, thinking, social awareness

Abstract

Teaching of social sciences. Thinking, Feeling, Doing (2021), is a book that from its suggestive title leads us to the essence of the act of teaching. In just over three hundred pages, Paulina Latapí Escalante takes a tour of her experiences and reflections as a researcher and as a trainer of future and practicing social science teachers.

Author Biography

Lucía Valencia Castañeda, Universidad de Santiago de Chile (USACH), Santiago

Doctora en Didáctica de la Historia, la Geografía y las Ciencias Sociales por la Universidad Autónoma de Barcelona (UBA), Barcelona, España. Académica del Departamento de Historia de la Universidad de Santiago de Chile (USACH), Santiago, Chile. Correo electrónico: lucia.valencia@usach.cl 

References

Latapí Escalante, Paulina. (2021). Enseñanza de las ciencias sociales. Pensar, sentir, hacer. Universidad Autónoma de Querétaro, México.

Published

2023-01-01

How to Cite

Book Review: Enseñanza de las ciencias sociales. Pensar, sentir, hacer, by Paulina Latapí Escalante. (2023). Revista Perspectivas: Estudios Sociales Y Educación Cívica, 26, 1-11. https://doi.org/10.15359/rp.26.11

How to Cite

Book Review: Enseñanza de las ciencias sociales. Pensar, sentir, hacer, by Paulina Latapí Escalante. (2023). Revista Perspectivas: Estudios Sociales Y Educación Cívica, 26, 1-11. https://doi.org/10.15359/rp.26.11

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>