Education and museums: The exercice of glance

Authors

  • María Antonieta Sibaja Hidalgo Museo de Arte y Diseño Contemporáneo, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ra.1-26.9

Keywords:

Education, museums, video-art, video-performance, video-instalation

Abstract

Education in museums exceedes the didactic  purpose and is related to art language and history of art. It is also important to draw the borderland with other artistic expressions based on image like movie picture and documentary. This is the aim of the article.

References

Abramowski, A. (s/f). El lenguaje de las imágenes y la escuela ¿Es posible enseñar y aprender a mirar? Recuperado de http://www.me.gov.ar/monitor/nro13/dossier2.htm

Díaz Bringas, T. y Pérez Rattón, V. (eds.), Teor/ética (2008). Arte crítico y crisis del arte: Situaciones artísticas latinoamericanas II. Texto: La mala educación de los museos (p.82-88). San José.

Huberman, G. (1997). Lo Que Vemos, lo Que Nos Mira. Buenos Aires: Editorial Manantial.

Mirzoeff, N. (2003). Una introducción a la cultura visual. Barcelona: Paidós.

Moxey, K. (2009). Los estudios visuales y el giro icónico. Estudios Visuales, nº 6 (p. 7‐27).

Published

2018-06-01

How to Cite

Education and museums: The exercice of glance. (2018). Repertorio Americano, 26, 149-155. https://doi.org/10.15359/ra.1-26.9

Issue

Section

Artículos (sección arbitrada)

How to Cite

Education and museums: The exercice of glance. (2018). Repertorio Americano, 26, 149-155. https://doi.org/10.15359/ra.1-26.9

Most read articles by the same author(s)

<< < 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 > >>