The (re) presentation of the Afro-diasporic subject in the music of the Calypsionan Walter Gavit Ferguson

Authors

  • Sharon López Céspedes Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ra.1-28.9

Keywords:

calypso, afro-diasporic subject, identities in Costa Rica

Abstract

In this article, the author analizes the situation of the Afro-Costa Rican identity
in the Calypso, as a musical expression of the culture in the Province of
Limon in the Caribbean part of Costa Rica.

Author Biography

Sharon López Céspedes, Universidad Nacional

Costa Rica. Máster en Educación para la
Paz y Derechos Humanos. Coordinadora
de la Maestría en Derechos Humanos y
Educación para la Paz. Docente e investigadora
del Instituto de Estudios Latinoamericanos
de la Universidad Nacional,
Costa Rica. Facilitadora de procesos de
educación para la paz y transformación
de conflictos en la Universidad de Costa
Rica, Universidad para la Paz, Instituto
Centroamericano de Administración Pública,
Centro de Educación para la Paz,
International Center for Development Studies,
Pestalozzi Foundation. Consultora en
el Ministerio de Justicia y Paz, UNICEF,
Campaña Latinoamericana de Educación,
y la Universidad para la Paz.

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Published

2019-04-10

How to Cite

The (re) presentation of the Afro-diasporic subject in the music of the Calypsionan Walter Gavit Ferguson. (2019). Repertorio Americano, 28, 145-150. https://doi.org/10.15359/ra.1-28.9

Issue

Section

Artículos (sección arbitrada)

How to Cite

The (re) presentation of the Afro-diasporic subject in the music of the Calypsionan Walter Gavit Ferguson. (2019). Repertorio Americano, 28, 145-150. https://doi.org/10.15359/ra.1-28.9

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