Argentine folklore review: the case of “Zamba del carnaval” of Cuchi Leguizamon and Pedro Aznar.
DOI:
https://doi.org/10.15359/ra.1-28.12Keywords:
Argentinian folk, promotion, rewriting, poetryAbstract
This article features a brief review regarding the Argentinian folk music industry,
which mainly deals with its main efforts to promote the genre. It
also studies the song "Zamba del carnaval" as seen as the result from two
different periods in time in which it was rewritten; it also displays how contemporary
resources have been added to South American folk.
References
Bauman, Z. (2003). Amor líquido. Sobre
la fragilidad de los vínculos humanos.
Recuperado el 01 de noviembre
de 2017 de http://assets.
espapdf.com/b/Zygmunt%20Bauman/
Amor%20liquido%20(3071)/
Amor%20liquido%20-%20Zygmunt%
Bauman.pdf
Berger, P. y Luckman, T. (1986). La construcción
social de la realidad. Buenos
aires: Amorrortu Editores.
Butler, J. (2010). Marcos de guerra. Las vidas
lloradas. Buenos Aires: Paidós.
Cayuela, A. (2000). De reescritores y
reescrituras. Recuperado el 18
de abril del 2017 de http://cvc.
cervantes.es/literatura/criticon/
PDF/079/079_039.pdf
Debord, Guy. (1994). La sociedad del
espectáculo. Recuperado el 20 de
abirl del 2017 de http://criticasocial.
cl/pdflibro/sociedadespec.pdf
Frith, S. (1987). Hacia una estética de la
música popular en The politics of
composition, performance and reception
Traducción de Silvia Martínez.
Cambridge: Cambridge University
Press.
Kaliman, R. (2016). Dos actitudes ilustradas
hacia la música popular. Para
una historia social de la industria
del folklore musical argentino. Revista
Argentina de Musicología,
vol. 17, p. 37 – 56.
(2003). Un gualicho mejor. Las letras de
amor de la zamba argentina. Investigaciones
folclóricas, p. 167-178.
Buenos Aires.
Solórzano Alfaro, G. (2017). Nadie que
esté feliz escribe. Santiago: Nadar
Ediciones.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Las cartas de entendimiento se facilitarán a las personas autoras al momento de aceptación de su trabajo para publicarse.
Todos los contenidos son de libre acceso con sólo citar la fuente.