Study and analysis of the story “The Happy Prince” by Oscar Wilde

Authors

  • Mauricio Méndez-Vega Universidad de Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ra.1-31.13

Keywords:

love, beauty, heart, short story, essence, space, spirituality, estheticism, happiness, swallow, Oscar Wilde, poverty, prince, richness, sensations, feelings

Abstract

This article begins with a general introduction and then with a detailed explanation about the concept of the artistic movement called estheticism. Besides, the main representative authors are cited. Throughout the article, there is a biographic presentation of the Irish writer Oscar Wilde and there is a detailed study and analysis, according to the bibliographic sources and literary and technical concepts about his short story “The Happy Prince”

Author Biography

Mauricio Méndez-Vega, Universidad de Costa Rica

Costa Rica. Licenciado en literatura francesa (Universidad de Costa Rica) y magister en francés lengua extranjera (FLE). Académico de la Escuela de Lenguas Modernas de la Universidad de Costa Rica. Profesor de lengua francesa e investigador en temas de literatura francófona y literatura comparada.

References

Álvarez, Fermosel, José Luis. Un gorrión en “Corrientes”. La Nación. San José, Costa Rica, 1989.

Bertagna, Chantal y Françoise Carrier-Nayrolles. Français 3e. Manuel unique: fleurs d’encre. París: Hachette Educación, 2008.

Bobes Naves, María del Carmen. Teoría general de la novela. Semiología de “La Regenta”. Madrid: Editorial Gredos, 1985.

Borloz Soto, Virginia, Mauricio Méndez Vega y Alder Senior Grant. Antología del curso: L.M.-0238 Civilización y literatura II. Versión actualizada. Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2017.

Cazes, E. Pensées et Maximes pour la Pratique de la Vie. París: Librairie Ch. Delagrave, s.f.

Dauvin, Sylvie y Catherine Eterstein. Littérature et pratique du français 4e. París: Hatier, 1997.

De Saint-Exupéry, Antoine. El Principito. Edición bilingüe. México: Enrique Sainz Editores, 1986.

Diccionario de la Lengua Española. Vigésima segunda edición. Bogotá: Real Academia Española, 2001. El antiguo Egipto. México, 2011.

Fischer, Gustave-Nicolas. La psychosociologie de l’espace. París: PUF, 1964.

Fix-Combe, Nathalie. Français 6e. París: Ediciones Belin, 2000.

García-Pelayo, Ramón y Gross. Pequeño Larousse Ilustrado. París: Ediciones Larousse, 1986.

Javron, Jean-Marie. Édith Piaf, el gorrión de París. Reader’s Digest Selecciones, 1989.

La Enciclopedia SALVAT. Volúmenes 2 y 10. Salvat Editores, 2004.

Les symboles consacrés ou conventionnels, Antología actualizada del curso: L.M.-0238 Civilización y literatura II. Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2017.

Luxardo, Christine y Hélène Potelet. Le français au collège 6e: De la découverte des textes à l’expression. Collection Les Petits Manuels Hatier. París: Hatier, 1996.

Meyer, Denis C. Clés pour la France, en 80 icônes culturelles. Francia: Hachette, Français Langue Étrangère, 2010.

Uhalde, Antoine. “Cœurs purs”. Magazine littéraire 301, 1992.

Wilde, Óscar. El Príncipe Feliz y otros cuentos. San José: Editorial Digital Imprenta Nacional, 2012.

Published

2023-03-13

How to Cite

Study and analysis of the story “The Happy Prince” by Oscar Wilde. (2023). Repertorio Americano, 31, 259-284. https://doi.org/10.15359/ra.1-31.13

Issue

Section

Artículos (sección arbitrada)

How to Cite

Study and analysis of the story “The Happy Prince” by Oscar Wilde. (2023). Repertorio Americano, 31, 259-284. https://doi.org/10.15359/ra.1-31.13

Most read articles by the same author(s)