The use of OER in English as a foreignlanguage at the university

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ra.1-34.3

Keywords:

Open Educational Resources (OER), COVID-19 Pandemic, English as Foreign Language, foreign language learning environments

Abstract

The Open Educational Resources (OER) have become important complements in the pedagogical transformations due to the COVID-19 Pandemic. This retrospective analysis tries to find out how 15 EFL professors from a public university incorporated OER in their language classes before and during the COVID-19 Pandemic. Therefore, the question guiding this inquiry is how did EFL teachers used and use OER before and after the COVID-19 Pandemic in their learning environments? A qualitative methodology is proposed, using the units of analysis for convenience. The results of the research indicate that since and before the COVID 19 Pandemic, public higher education institutions have made the (OER) available to teachers, that their use depended before the teacher’s motivation to use them, but that currently they are material support in the lessons. However, better training plans and technological infrastructure are still needed for a better dissemination of knowledge with the use of these digital resources.

Author Biographies

Damaris Cordero Badilla, Universidad Nacional, Costa Rica

Costa Rica. Académica investigadora y docente del área de inglés de la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional.

Ruth Cristina Hernández Ching, Universidad Nacional, Costa Rica

Costa Rica. Académica de la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional. Bachiller en Inglés y Licenciada en la Enseñanza del Inglés (Universidad de Costa Rica). Licenciada y Magister en Traducción Inglés-Español (Universidad Nacional). Magister en Tecnología Educativa con Acentuación en Capacitación Corporativa (Instituto Tecnológico de Monterrey, México).

Jennifer Rojas Pinto, Universidad Nacional, Costa Rica

Costa Rica. Académica de la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional. Magister en Segundas Lenguas y Culturas con Énfasis en Inglés para el Alumnado Adulto (Universidad Nacional). Interesada en la parte pedagógica y en comprender cómo las personas aprenden para maximizar los beneficios de la clase.

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Published

2024-06-11

How to Cite

The use of OER in English as a foreignlanguage at the university. (2024). Repertorio Americano, 34, 1-17. https://doi.org/10.15359/ra.1-34.3

Issue

Section

Artículos (sección arbitrada)

How to Cite

The use of OER in English as a foreignlanguage at the university. (2024). Repertorio Americano, 34, 1-17. https://doi.org/10.15359/ra.1-34.3