Profile of the Exporting Company or with Exporting Potencial in Costa Rica

Authors

  • kendall Ariana López Peña
  • Roy Mora Vega

DOI:

https://doi.org/10.15359/ri.90-1.2

Keywords:

Services, Foreign Trade, Internationalization, PYMES, Export, Exporting Potential, Managers

Abstract

The International System of the XXI century, characterized by a high economic and digital globalization, generate the need for companies to know their work environment, which from a technical point of view, Competence and other basic elements of a market study. This article corresponds to the results of the Descriptive Research carried out for the Basic Market Study in the Sector of Foreign Trade Services and Internationalization of PYMES in Costa Rica.

References

López, K. (2011). Oportunidades de exportación del té de hierbas de la empresa costarricense Manza-Té al mercado chileno (Proyecto de graduación de licenciatura). Universidad Nacional de Costa Rica, Heredia, Costa Rica.

Martínez, J. (2006). Factores críticos para el desempeño exportador de las Pymes.

Núñez, F., Piedra, J. & Ramírez, M. (2016). Proceso de internacionalización de las medianas empresas: Caso de estudio del sector alimenticio del casco central de la provincia de Heredia en el periodo 2005 – 2010 (Proyecto de graduación de licenciatura). Universidad Nacional de Costa Rica, Heredia, Costa Rica.

PROCOMER. (2014). Estadísticas de Comercio Exterior Costa Rica, 2013.

PROCOMER. (2004). Introducción al proceso de la exportación y gestión del cambio.

UNED. (2013). Estado nacional de las MIPYMES 2012. Costa Rica.

Published

2017-05-02

How to Cite

Profile of the Exporting Company or with Exporting Potencial in Costa Rica. (2017). Relaciones Internacionales, 90(1), 47-89. https://doi.org/10.15359/ri.90-1.2

Issue

Section

Articles (peer reviewed)

How to Cite

Profile of the Exporting Company or with Exporting Potencial in Costa Rica. (2017). Relaciones Internacionales, 90(1), 47-89. https://doi.org/10.15359/ri.90-1.2

Comentarios (ver términos de uso)