Profile of the Exporting Company or with Exporting Potencial in Costa Rica
DOI:
https://doi.org/10.15359/ri.90-1.2Keywords:
Services, Foreign Trade, Internationalization, PYMES, Export, Exporting Potential, ManagersAbstract
The International System of the XXI century, characterized by a high economic and digital globalization, generate the need for companies to know their work environment, which from a technical point of view, Competence and other basic elements of a market study. This article corresponds to the results of the Descriptive Research carried out for the Basic Market Study in the Sector of Foreign Trade Services and Internationalization of PYMES in Costa Rica.
References
López, K. (2011). Oportunidades de exportación del té de hierbas de la empresa costarricense Manza-Té al mercado chileno (Proyecto de graduación de licenciatura). Universidad Nacional de Costa Rica, Heredia, Costa Rica.
Martínez, J. (2006). Factores críticos para el desempeño exportador de las Pymes.
Núñez, F., Piedra, J. & Ramírez, M. (2016). Proceso de internacionalización de las medianas empresas: Caso de estudio del sector alimenticio del casco central de la provincia de Heredia en el periodo 2005 – 2010 (Proyecto de graduación de licenciatura). Universidad Nacional de Costa Rica, Heredia, Costa Rica.
PROCOMER. (2014). Estadísticas de Comercio Exterior Costa Rica, 2013.
PROCOMER. (2004). Introducción al proceso de la exportación y gestión del cambio.
UNED. (2013). Estado nacional de las MIPYMES 2012. Costa Rica.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista de Relaciones Internacionales por Universidad Nacional de Costa Rica está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional