Analysis and curricular implications of ruling No. 2023-2010 of the Constitutional Court about the Religious Education in Costa Rica

Authors

  • Jonathan Jiménez Porras Es costarricense de nacimiento. Tiene una formación inicial como bachiller en Estudios de Teología y en Enseñanza de la religión en la Universidad Nacional (Costa Rica). Además tiene una licenciaturas en la Universidad Santa Lucía en Ciencias de la Educación con énfasis en Administración Educativa y una licenciatura en la enseñanza de la religión en la Universidad Nacional (Costa Rica). Y es Máster en Estudios Latinoamericanos con énfasis en Cultura y Desarrollo en la Universidad Nacional (Costa Rica). Es profesor en: Universidad Santa Lucía, Universidad Nacional (Costa Rica) y de enseñanza secundaria en el Ministerio de Educación Pública, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/siwo.8-2.6

Abstract

This essay consists of an analysis of ruling No. 2023 - 2010 of the Constitutional Court and curricular implications. In the year 2010 such document marked a milestone in Costa Rican religious education, because by first time is raised of official way the neutrality religious of the State in education’s issues. According to the autor’s perspective, its consequences are not yet fully implemented in Costa Rican education system.

Published

2018-10-01

How to Cite

Jiménez Porras, J. (2018). Analysis and curricular implications of ruling No. 2023-2010 of the Constitutional Court about the Religious Education in Costa Rica. Siwo Revista De Teología, 8(2), 309-336. https://doi.org/10.15359/siwo.8-2.6

Issue

Section

Ensayos

How to Cite

Jiménez Porras, J. (2018). Analysis and curricular implications of ruling No. 2023-2010 of the Constitutional Court about the Religious Education in Costa Rica. Siwo Revista De Teología, 8(2), 309-336. https://doi.org/10.15359/siwo.8-2.6