Religious education programs need to include a gender perspective

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/siwo.13-2.5

Keywords:

Religious education, gender, human rights, equity

Abstract

Since 1940, religious education is a mandatory subject in the curriculum of Costa Rica’s public education. Eight decades since that event now, it is crucial to reflect on the approaches guiding the teaching of this subject. Because religious education holds the ethical responsibility to help create a more just and equitable society, the current paper addresses the need to include a gender perspective in the religious education curriculum. By so doing, curricular contents that promote full recognition of women and their rights will stay up to date.

Author Biography

Kattia Isabel Castro Flores, Universidad Nacional, Costa Rica

Profesora de la Escuela Ecuménica de Ciencias de la Religión, Universidad Nacional, Costa Rica. Tiene maestría en Estudios Teológicos y es egresada de la Maestría en Estudios de Cultura Centroamericana con énfasis en sociedad y religión. Ha sido docente de educación religiosa en primaria y secundaria. Laboró durante 10 años en una ONG de carácter ecuménica a nivel centroamericano. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5620-8933 / Correo electrónico: buscadoradecaminos@gmail.com

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Published

2021-09-10

How to Cite

Castro Flores, K. I. (2021). Religious education programs need to include a gender perspective. Siwo Revista De Teología, 13(2), 95-115. https://doi.org/10.15359/siwo.13-2.5

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Castro Flores, K. I. (2021). Religious education programs need to include a gender perspective. Siwo Revista De Teología, 13(2), 95-115. https://doi.org/10.15359/siwo.13-2.5