Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/siwo.17-1.2

Keywords:

critical pedagogies, decoloniality, interculturality and diversity, university pedagogy

Abstract

This article discusses, in the essay format, the pedagogical importance of educational tours in university education, because they promote critical learning committed to decolonial alterity, exteriority and diversity. The case of study are the intercultural educational tours to Kachabri carried out within the framework of the Critical Literacy Program of the UNA.

Author Biography

Juan Rafael Gómez Torres, National University of Costa Rica

Juan Rafael Gómez Torres es bachiller en Filosofía, licenciado en Educación, magíster en Estudios Latinoamericanos y doctor en Pensamiento Latinoamericano por la Universidad Nacional, Costa Rica (UNA). Catedrático activo, académico de la División de Educología/CIDE/UNA. Investigador y extensionista del programa Alfabetización Crítica, de Educología. Posee publicaciones en libros y en revistas nacionales e internacionales.

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Published

2023-11-08

How to Cite

Gómez Torres, J. R. (2023). Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours. Siwo Revista De Teología, 17(1), 1-18. https://doi.org/10.15359/siwo.17-1.2

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Gómez Torres, J. R. (2023). Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours. Siwo Revista De Teología, 17(1), 1-18. https://doi.org/10.15359/siwo.17-1.2