El arte desde América Latina. La danza contemporánea y el recurso del cuerpo como discurso. Las nuevas escrituras escénicas

Authors

  • Iván Ontiveros-Ontiveros

DOI:

https://doi.org/10.15359/tdna.36-67.1

Keywords:

Contemporary dance, body, discourse, Latin American art

Abstract

The body is a tool for the artist as is the spatula for the sculptor or saw for the carpenter. Although this statement is very simple, the truth is that in practice there is a wide gap between art and craft. It is within this gap that I am interested in placing the body as a tool of discourse for the language of contemporary dance.

References

Gil, J. (2015). O corpo paradoxal. In Lins, D v Gadelha, S (Orgs), Nietzsche e Deleuze: Que pode o corpo Río de Janeiro: Relume Dmará.

Published

2020-07-29

How to Cite

El arte desde América Latina. La danza contemporánea y el recurso del cuerpo como discurso. Las nuevas escrituras escénicas. (2020). Temas De Nuestra América Revista De Estudios Latinoamericanos, 36(67), 15-19. https://doi.org/10.15359/tdna.36-67.1

How to Cite

El arte desde América Latina. La danza contemporánea y el recurso del cuerpo como discurso. Las nuevas escrituras escénicas. (2020). Temas De Nuestra América Revista De Estudios Latinoamericanos, 36(67), 15-19. https://doi.org/10.15359/tdna.36-67.1

Most read articles by the same author(s)

<< < 103 104 105 106 107 108 109 110 > >>