La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia

Authors

  • Juan Gómez Torres Académico, Centro de Investigación en Docencia y Educación, CIDE, Universidad Nacional, Costa Rica, Costa Rica

Keywords:

Alternative learning, adult-centered, educational offer, gangs, formal and informal education.

Abstract

This article presents the results of a participant action research applied in a High School in Heredia, in which the life experiences and voices of the involved students are taking into account. Moreover, their critics towards formal education and its curricular organization lead to a proposal on alternative school experiences that can be called a paralleled curriculum. This type of curriculum breaks up with the Costa Rican public high school official curriculum by inserting the students’ ways of being and doing.

Downloads

Published

2010-09-29

How to Cite

La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia. (2010). Temas De Nuestra América Revista De Estudios Latinoamericanos, 26(49), 169-184. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722

Issue

Section

NUESTRA AMÉRICA JÓVEN: VOCES Y PALABRAS (Sección arbitrada)

How to Cite

La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia. (2010). Temas De Nuestra América Revista De Estudios Latinoamericanos, 26(49), 169-184. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>